هیلاری کلینتون روسیه را متهم کرد

۱۱ مرداد ۱۳۹۵ | ۱۵:۳۴ کد : ۱۹۶۱۷۹۴ سرخط اخبار

هیلاری کلینتون، نامزد حزب دمکرات آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری سرویس های اطلاعاتی روسیه را مسئول هک کردن کامپیوترهای ستاد انتخاباتی کلینتون دانست.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کلینتون یکشنبه در گفت و گو با شبکه فاکس نیوز گفت «ما می دانیم آژانس های اطلاعاتی روسیه کامپیوترهای ستاد انتخاباتی حزب دمکرات را هک کرده اند».

کلینتون گفت: «ما می دانیم که آنها برای دست یابی به ایمیل هایی که قرار است منتشر شود، برنامه ریزی کردند».

روز گذشته ستاد انتخاباتی کلینتون اعلام کرد که کامپیوترهای این کمیته هک شده است. پس از آن سازمان اطلاعاتی روسیه نیز گفت که سیستم کامپیوتری بیش از ۲۰ نهاد دولتی این کشور به صورت حرفه ای از طریق «ویروس جاسوسی سایبری» هک شده اند.

ایالات متحده تاکنون رسماً روسیه را مسئول هک کامپیوترهای حزب دمکرات ندانسته اما مقامات آمریکایی گفتند که بر این باورند که روسیه در حال «مهندسی» روشی برای دستیابی به ایمیل های این حزب «برای تحت تأثیر قرار دادن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در هشتم نوامبر» هستند.

نامزد حزب دمکرات همچنین از دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری خواه آمریکا به دلیل حمایت از ولادمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه انتقاد کرد.

هفته گذشته وبسایت افشاگر ویکیلیکس با انتشار ۱۹ هزار ایمیل داخلی اعضای کمیته ملی حزب دموکرات نشان می دهد که این کمیته در جریان رقابت های مقدماتی حزب و همان زمان که سندرز از هیلاری کلینتون عقب افتاد، از پیشینه و باورهای مذهبی سندرز علیه او استفاده کرده است.

در یکی از این ایمیل ها برد مارشال، از مسئولان کمیته ملی حزب دموکرات، علنا می پرسد که چطور می شود باورهای مذهبی سندرز علیه او مورد استفاده قرار گیرد و این که آیا می توان بر او "رنگ آتئیست بودن" زد؟

برنی سندرز سناتور ورمانت روز یکشنبه در مصاحبه با تلویزیون ای.بی.سی آمریکا گفت ایمیل ها نشان داد که او درست فکر می کرده: کمیته ملی دموکرات از همان اول می خواست از هیلاری کلینتون حمایت کند.

این اتفاق باعث شد که رییس کمیته ملی حزب دموکرات در آستانه برگزاری کنوانسیون حزب استعفا کند.

پس از آن احتمال نقش آفرینی روسیه در هک و افشای این ایمیل ها مطرح شد.

با این حال این افشاگری تاثیر فراوانی بر کنوانسیون دموکرات ها گذاشت و طرفداران سندرز به شدت از وضعیت موجود انتقاد کردند.

ترامپ هفته گذشته به روسیه پیشنهاد کرد تا به «ده ها هزار ایمیل گم شده» در دورانی که کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا بود دسترسی یابد. او سپس گفت که حرف را «به طعنه» گفته بود.
 

کلید واژه ها: سندرز حزب دمکرات


نظر شما :