مخالفت اعراب با نامزدی اسرائیل برای ریاست کمیته مبارزه با تروریسم

۲۴ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۵:۲۸ کد : ۱۹۵۹۹۴۲ سرخط اخبار
اتحادیه عرب مخالفت قاطع خود را با کاندیداتوری رژیم صهیونیستی برای ریاست کمیته حقوقی سازمان ملل در مبارزه با تروریسم اعلام کرد.
 
به گزارش انتخاب، به نقل از پایگاه خبری الوطن العربی، نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب، پس از دیدار با نمایندگان کشورهای غربی در کنفرانس مطبوعاتی، مخالفت خود را با کاندیداتوری رژیم صهیونیستی برای ریاست کمیته مبارزه با تروریسم سازمان ملل به سفرا و نمایندگان کشورهای غربی  و اعضای گروه غرب اروپا ابلاغ کرد.
 
العربی اظهار داشت: عاقلانه نیست اسرائیل در راس یک کمیته حقوقی قرار گیرد در حالی که خود مرتکب تمامی اقدامات خلاف قانون می شود و تاکنون عملکردهای غیرقانونی متعددی داشته و از ساخت دیوار حائل گرفته تا نقض هر روزه حقوق فلسطینی ها و بازداشت روزانه سالخوردگان، جوانان، کودکان و زنان فلسطینی جزئی از این قانون شکنی ها است. 
 
دبیرکل اتحادیه عرب در ادامه اظهار داشت: در صورتی که طرف های ناقض حقوق بشر برای ریاست این کمیته انتخاب شوند این مساله "مصیبتی بزرگ" برای سازمان ملل خواهد بود.
 
وی در ادامه تاکید کرد، نگرانی و ناخرسندی اتحادیه عرب از صرف کاندیداتوری دولت های مجرم برای ریاست در کمیته مبارزه با تروریسم به کشورهای غربی ابلاغ شده است و سوال من این است که چگونه مجرم می تواند خودش قاضی باشد؟
منبع: ایسنا
 

کلید واژه ها: اتحادیه عرب


نظر شما :