حمایت اشتانمایر از لغو تدریجی تحریمهای روسیه

۲۲ خرداد ۱۳۹۵ | ۲۰:۱۳ کد : ۱۹۵۹۸۸۸ سرخط اخبار

وزیر خارجه آلمان گفت که از برداشته شدن تدریجی تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه متناسب با اجرایی شدن توافق مینسک حمایت می کند.

به گزارش فارس، «فرانک والتر اشتاین مایر» وزیر خارجه آلمان در جریان برنامه سال آلمان-روسیه، با لحنی آشتی جویانه درباره مسکو صحبت کرد.

بنابر گزارش روزنامه «اشتوتگارتر ناخریشتن»، اشتاین مایر گفت: «اگر آلمانی ها و روس ها با هم دیدار کنند، این دیدار محدود به دولت ها و شرکت ها نیست بلکه خانواده ها، دانش آموزان، دانشجویان، دانشمندان و هنرمندان هم در این دایره قرار دارند. جامعه مدنی زنده است و جوامع ما را به هم پیوند می دهد و این مربوط به گذشته نیست بلکه زمان حال را هم در می گیرد.»

 وزیر خارجه آلمان افزود: «کشورهای ما تاریخ مشترک طولانی دارند البته ما نباید تفاوت ها را نادیده بگیریم اما باید آمادگی داشته باشیم که درباره این موارد و دلایل آنها و حق و حقوقی که وجود دارد، صحبت کنیم و در صورتی که نیاز باشد حتی درباره آنها بحث کنیم و این محدود به سطح سیاسی نمی شود بلکه دامنه آن به جامعه مدنی هم کشیده شده و باید اقدامات خستگی ناپذیری در این مورد داشته باشیم.»

اشتاین مایر همچنین درباره تحریم های اروپا علیه روسیه هم گفت که تحریم های روسیه باید مورد تجدید نظر قرار گیرد و اواخر ژوئن پیشنهاد وی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وزیر خارجه آلمان پیشنهاد داده است که مجازات های روسیه متناسب با اجرایی شده توافق مینسک کاهش یابند. این اقدام که به صورت گام به گام صورت می گیرد می تواند از تنش آفرینی جلوگیری کند.

وی افزود: «اینکار درستی نیست که با تحریم (به روسیه) ضربه شدید اقتصادی وارد کنیم آلمان تمایل ندارد که شرکای خود را به زانو درآورد.»

«آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان هم پیش از این گفته بود که امیدوار است که توافق مینسک میان روسیه و اوکراین در ماه ژوئن پیشرفت هایی داشته باشد. چرا که او می داند تنش در روابط روسیه و آلمان برای بسیاری از شرکت های آلمانی خوشایند نیست.

در پی شدت گرفتن بحران در شرق اوکراین و اختلاف بر سر مالکیت شبه جزیره کریمه، غرب مجموعه ای از تحریم های اقتصادی را علیه مسکو وضع کرد. روسیه بارها اعلام کرده که این تحریم ها تاثیر چندانی بر وضعیت اقتصادی این کشور ندارد.


نظر شما :