مسکو حمله به تروریست‌ها در سوریه را از سر می‌گیرد

۱۷ خرداد ۱۳۹۵ | ۲۰:۳۹ کد : ۱۹۵۹۶۷۳ سرخط اخبار

کارشناس ارشد مرکز مطالعات عربی و اسلامی موسسه شرق شناسی روسیه با اشاره به آغاز مجدد حملات هوایی مسکو به تروریست ها در سوریه تأکید کرد که درخواست آمریکا برای تعویق حمله به تروریست ها یک فریب تاکتیکی بود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «بوریس دولگوف» کارشناس ارشد مرکز مطالعات عربی و اسلامی موسسه شرق شناسی روسیه از آغاز مجدد قریب الوقوع حملات احتمالی این کشور به تروریست ها در سوریه خبر دارد.

دولگوف در گفت وگو با شبکه خبری «روسیا الیوم» تأکید کرد، جنگنده های روس پیش از پایان هفته جاری بار دیگر حملات خود را به «جبهه النصره» و سایر گروه های موسوم به «معارضان مسلح سوریه» آغاز خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه گروه هایی مورد حمله قرار خواهند گرفت که به توافق «توقف اقدامات خصمانه» نپیوسته اند گفت: «پس از پایان یافتن مهلتی که روسیه به معارضان سوری داده بود تا از گروه های تروریستی جدا شوند این اقدام مسکو کاملا قانونی است.

این مسئول روسی همچنین تصریح کرد، درخواست واشنگتن از مسکو برای تعویق حمله به گروه های تروریستی یک فریب تاکتیکی بود تا نیروهای مخالف دولت سوریه حفظ شده و شکست نخورند.

دولگوف با اشاره به اینکه هدف آمریکا حفظ نیروهای مخالف دمشق است، نه مبارزه با گروه تروریستی داعش، ادامه داد: حمله اخیر گروه های مسلح به حومه حلب در حال حاضر امکان پذیر شده است؛ زیرا گروه های افراطی از آتش بس برای تحکیم موقعیت خود سود برده اند.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه نیز هفته گذشته اعلام کرده بود که مسکو از تصمیم خود برای حمله به گروه های مسلحی که به آتش بس نپیوسته اند منصرف نشده است و مهلتی که به این گروه ها داده شده است این هفته پایان می یابد.

وی همچنین تصریح کرده بود که هیئت «معارضان ریاض» مسبب تأخیر در تعیین زمان دور آتی مذاکرات ژنو است.


نظر شما :