نخست‌وزیر مالزی، ماهاتیر محمد را خائن خواند

۱۷ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۷:۰۴ کد : ۱۹۵۷۷۷۵ سرخط اخبار

نجیب تون رزاق، نخست وزیر مالزی در تازه ترین واکنش خود در نشستی، منتقد شماره یک خود، 'ماهاتیر محمد' نخست زیر اسبق این کشور را به دلیل تمایل به همکاری با 'دشمنان' جامعه، 'خائن و وطن فروش' خواند.

به گزارش ایرنا، 'نجیب تون رزاق' در نشست پنجاهمین سالگرد شورای اعتماد مردم (مارا) که زیر نظر وزارت توسعه ملی و روستایی فعالیت می کند، گفت که ماهاتیر محمد با قرار گرفتن در کنار مخالفان دولت، به مالایی ها خیانت کرده است.

وی در ادامه گفت: کسانی که خواستار پیشرفت نژاد مالایی هستند در مقابل آمنو (حزب حاکم) قرار نمی گیرند، زیرا آمنو زمینه فعالیت 'مارا' که به توسعه اقتصادی اجتماعی موجود مالایی ها کمک کرده را فراهم کرد.

وی افزود: به این دلیل باید از آمنو حمایت کنید. هنگامی که ما از آمنو حمایت می کنیم، از شورای اعتماد مردم و در نتیجه از میلیون ها مالایی حمایت می کنیم.

نخست زیر فعلی مالزی متهم به فساد مالی است و ماهاتیر محمد نیز برای برکناری وی از قدرت از هیچ کوششی فروگذار نکرده است.

به نوشته روز سه شنبه تارنمای 'مالای میل آنلاین'، نجیب در ادامه گفت: اگر ماهاتیر محمد زمانی رهبر مالزی بوده است، باید بداند چگونه از دولت فعلی حمایت کند.

ماهاتیر محمد که خود نردبان ترقی نجیب تون رزاق را در مقابل وی قرار داده بود، از یکسال پیش با وارد کردن اتهام فساد مالی به وی خواستار کناره گیری نجیب از قدرت است.

ماهاتیر محمد برای کسب این خواسته خود از حزب آمنو و بسیاری دیگر از مناصب دولتی کناره گیری کرده و با حزب اقدام دموکراتیک (داپ) و برخی دیگر از مخالفان دولت مالزی همراه شده که این امر باعث شد از وی به عنوان خائن و وطن فروش نام برده شود.

کلید واژه ها: آمنو مالزی


نظر شما :