هفتمین انتحاری مالزی در سوریه به هلاکت رسید

۱۰ بهمن ۱۳۹۴ | ۱۹:۱۰ کد : ۱۹۵۶۰۲۴ سرخط اخبار

انجام هفتمین عملیات انتحاری توسط تروریست های مالزیایی در عراق و سوریه مقامات این کشور جنوب شرق آسیا را وارد مرحله جدیدی از تهدیدات امنیتی کرد.

به گزارش ایرنا، تارنمای روزنامه 'اتوسان' روز شنبه از عملیات تروریستی و انتحاری جدید توسط یک تروریست مالزیایی خبر داد که با این عملیات تاکنون هفت افراط گرای مالزیایی در عملیات انتحاری به هلاکت رسیده اند.

پلیس مالزی انجام عملیات انتحاری توسط 'احمد سلمان عبدالرحیم' 40 ساله از ایالت 'پراک' را پس از پیوستن به گروه تکفیری داعش تایید کرد.

براساس آمار رسمی تاکنون دستکم 18 تروریست مالزیایی در عراق و سوریه به هلاکت رسیده اند که 7 نفر آن ها عملیات انتحاری انجام دادند.

آخرین عملیات انتحاری توسط این تروریست جوان اهل ایالت پراک در روز پنجشنبه انجام شد.
بنابراین گزارش، 'احمد سلمان' معروف به 'ابو سلیمان' در شرق استان 'حلب' سوریه و نزدیکی فرودگاه 'کویرس' این عملیات تروریستی را انجام داده است.

'ایوب خان مایدین' رئیس بخش مبارزه با تروریسم پلیس مالزی، گفت که پلیس هنوز هیچ تاییدیه ای در مورد کشته شدن 'سلمان احمد' تروریست این کشور دریافت نکرده است.

وی گفت دستکم 46 مالزیایی دیگر در گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه حضور دارند.

تروریست مالزیایی که عملیات انتحاری را در حلب سوریه انجام داد، 31 ژانویه سال 2014 با قطار عازم تایلند و سپس میانمار شد و با سفر به نپال و هند خود را به اردن و سپس سوریه رساند.
پلیس مالزی اخیرا یک مظنون را در ایستگاه قطار 'امپنگ' در کوالالامپور بازداشت کرد که قصد داشت عملیات تروریستی انتحاری انجام دهد.

از سوی دیگر مالزی روز چهارشنبه گذشته تایید کرد که تروریست اندونزیایی پیش از عملیات انتحاری در جاکارتا پایتخت این کشور با مالزی تماس تلفنی برقرار کرده است.
دولت مالزی اخیرا تدابیر امنیتی را نیز در این کشور درپی هراس از اقدامات تروریستی افزایش داده است.

دولت تلاش دارد با افزایش تدابیر امنیتی از ورود تروریست های این کشور که در سوریه و عراق آموزش های نظامی را گذرانده اند جلوگیری کرده و مانع عملیات تروریست های داخلی شود که از گروه تکفیری داعش در سوریه دستور دریافت می کنند.

دولت مالزی تایید کرده است گروه های تروریستی بیش از 50 هزار حامی در داخل مالزی دارند.
پلیس مالزی احتمال داده است تروریست ها با آغاز فوریه و همزمان با جشن های سال نو چینی با انجام عملیات تروریستی ناامنی و بی ثباتی در این کشور ایجاد کنند.

کلید واژه ها: مالزی عملیات انتحاری


نظر شما :