سازمان اطلاعات آلمان همکاری خود با نظام سوریه را بیشتر می‌کند

۲۸ آذر ۱۳۹۴ | ۰۱:۰۹ کد : ۱۹۵۴۸۴۳ سرخط اخبار

یک نشریه آلمانی از تصمیمات سازمان اطلاعات امنیت آلمان برای همکاری تنگاتنگ با نظام بشار اسد در دمشق خبر داد.

به گزارش تسنیم، ظاهرا سازمان اطلاعات امنیت آلمان می خواهد هر چه سریعتر مقری را در دمشق برای خود تاسیس کند و به صورت دائم یکی از کارکنان خود را آنجا مستقر کند.

نشریه "بیلد" این خبر را با استناد به منابع ناشناس منتشر کرده است. در حال حاضر اقدامات لازم و زمینه سازی ها برای این منظور انجام می گیرد.

کارمند سازمان اطلاعات امنیت آلمان می تواند فعلا در سفارت بسته شده آلمان در دمشق مستقر شود. دولت فدرال آلمان قرار است تصمیم قطعی در این باره را در اوایل سال 2016 بگیرد. در این باره تا به حال به صورت رسمی اظهار نظری نشده است.

سازمان اطلاعات امنیت آلمان و سازمان اطلاعات دمشق همکاری تنگاتنگ و طولانی مدتی را در گذشته پشت سر گذاشته اند. دمشق به عنوان شریک آلمان در مبارزه با تروریسم افراطی محسوب می شود که این همکاری ها البته با شروع شورش ها در سال 2011 در سوریه از نظر سیاسی حساس شده است.

"گویدو وستروله"، وزیر امور خارجه سابق آلمان در سال 2012 در اعتراض به شرایط سوریه سفیر این کشور را از آلمان اخراج کرد و سفارت آلمان در دمشق نیز از دلایل امنیتی بسته شد.

به گزارش نشریه "بیلد" حداقل در زمینه اطلاعاتی مدتی است که مناسبات دو کشور مجددا فشرده تر شده است.

کارکنان اطلاعاتی آلمان به طور منظم برای گفتگو با همتایان سوری خود به دمشق می روند. ظاهرا این مسئله مطرح است که یک کانال گفتگو با رژیم بشار اسد ساخته شود تا در موارد لزوم از جمله زمانی که یک خلبان ارتش آلمان بر فراز سوریه سقوط کرد یا هدف شلیک قرار گرفت از این کانال استفاده شود. دولت آلمان از دسامبر در عملیات نظامی مبارزه با داعش در سوریه مشارکت می کند.


نظر شما :