داوداوغلو: حضور ترکیه در عراق لازم است

۲۶ آذر ۱۳۹۴ | ۲۰:۰۳ کد : ۱۹۵۴۸۱۶ سرخط اخبار
احمد داود اوغلو نخست وزیر ترکیه در سخنانی تصریح کرد: حمله داعش به یک پایگاه نظامی ترکیه در عراق ثابت می کند که حضور نظامیان ارتش ترکیه در خاک عراق، لازم و ضروری است.
 
به گزارش تسنیم ستاد کل ارتش ترکیه تایید کرده است که تروریست های داعش روز چهارشنبه به اردوگاه آموزشی ارتش ترکیه در نزدیکی شهر موصل حمله کرده اند که در این حمله 4 سرباز ارتش ترکیه زخمی شدند.
 
داود اوغلو گفت: سربازان ما واکنش کافی را داده اند و مواضع داعش نابود شده است. این مساله از نظر نشان دادن قدرت نیروهای ما، بسیار مهم بوده است. حضور نظامیان ما در عراق لازم و ضروری است تا زمانی که دولت عراق کنترل های قانونی را ایجاد کند.
 
نخست وزیر ترکیه افزود: حضور ارتش ترکیه در عراق، حاکمیت و تمامیت ارضی دولت عراق را تهدید نمی کند و این اقدام با هدف مقابله با تهدیدات تروریستی بوده است.
 
4 دسامبر ارتش ترکیه 150 نظامی به همراه 25 دستگاه تانک را در یک اردوگاه آموزشی در نزدیکی موصل مستقر کرده است. این اقدام بدون اجازه دولت عراق بوده و بغداد مخالفت شدید خود را با آن اعلام کرده است.
 
ترکیه از 14 دسامبر عقب نشینی بخشی از این نیروها را آغاز کرده است. این اقدام پس از آن صورت گرفت که ترکیه رسما از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا به ترکیه دستور دهد نیروهای خود را از شمال عراق خارج کند.
 

نظر شما :