مالکی: ترکیه به عراق چشم طمع دارد

۲۵ آذر ۱۳۹۴ | ۰۲:۵۷ کد : ۱۹۵۴۷۵۶ سرخط اخبار
نوری مالکی، رئیس ائتلاف "دولت قانون" و نخست وزیر سابق عراق در دیدار با هیاتی از عشایر البو محمد اظهار داشت: عشایر عراقی با گذشته ای درخشان، اکنون در نبرد با دشمن دست به فداکاری های بسیاری زده و موضع گیری های ملی اتخاذ می کنند.
 
به گزارش ایسنا مالکی افزود: در حمله تروریستی وحشیانه ای که عراق گرفتار آن شده، عشایر عراقی با حمایت از نیروهای امنیتی و داوطلبان مردمی، نقش بزرگی در مقابله با تروریست ها ایفا کردند.
 
رئیس ائتلاف دولت قانون ادامه داد: عراق با چالش های بزرگی روبه رو است که نیازمند برخورد حکیمانه و واقعگرایانه همه، تلاش برای تقویت وحدت، همبستگی و برادری است و قبایل و عشایر عراقی به خوبی با این مفاهیم آشنا هستند.
 
مالکی با تاکید دوباره بر مخالفت عراق با حضور نظامیان ترکیه در خاک این کشور اظهار داشت: ترکیه به عراق چشم طمع دارد و تلاش می کند با سوءاستفاده از شرایط فعلی عراق، موصل را از کشور جدا کند اما این رویاها هرگز محقق نخواهند شد زیرا مردم عراق به شکل شفاف و روشنی مخالفت خود را با اشغالگری ابراز داشته و از آنکارا خواسته اند فورا نیروهای خود را از خاک این کشور خارج کند.
 
وی در پایان از عشایر عراقی خواست با حمایت از نیروهای امنیتی و داوطلبان مردمی، به تلاش ها و حمایت های خود از دولت در نبرد با گروه تروریستی داعش ادامه دهند.

کلید واژه ها: عشایر عراقی


نظر شما :