رئیس مجلس انگلیس آماده سفر به تهران

۱۶ شهریور ۱۳۹۴ | ۲۳:۱۰ کد : ۱۹۵۱۷۲۸ سرخط اخبار
یکی از اعضای هیات پارلمانی ایران در چهارمین اجلاس روسای پارلمان های جهان در خصوص حواشی این سفر گفت: روسای مجالس کشور های جهان در دیدار با آقای لاریجانی سعی داشتند نقاط مشترکی برای رابطه ایران بیابند.

موید صدر حسینی در گفت وگو با مهر در خصوص سفر اخیر هیات پارلمانی ایران به نیویورک برای حضور در چهارمین اجلاس روسای پارلمان های جهان گفت: در این سفر تعداد ملاقات ها و سطح مقاماتی که با رئیس مجلس ایران ملاقات می کردند بالا بود.

نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی گفت: در این سفر رئیس مجلس شورای اسلامی با دبیر کل سازمان ملل و رئیس بین المجالس دیدار و گفتگو کرد.

وی ادامه داد: وقت رئیس مجلس برای دیدار های بین المللی کاملا پر بود و حتی فرصت دیدار با روسای برخی مجالس اروپایی و آسیایی به دلیل هم پوشانی زمانی دیدار ها فراهم نشد.

اذعان کشورهای اروپایی و آسیایی به نقش ایران برای حل بحران های منطقه

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه رویکرد جامعه جهانی کاملا با قبل نسبت به ایران متفاوت بود گفت: اکثر کشور ها شناخت دقیق تری نسبت به ایران پیدا کرده بودند و به این واقعیت اذعان داشتند که بدون مشارکت ایران بحران های منطقه قابل حل نیست.

وی افزود: تفاهم مشترکی در جامعه جهانی در ضرورت مبارزه با تروریسم و افراطی گری ایجاد شده است.

پیام مهم لاریجانی برای اروپا، آسیا و آمریکا؛ تروریسم برای همه جهان خطرناک است

حسینی صدر گفت: آقای لاریجانی در همه دیدار ها تاکید داشت که تروریسم فقط برای کشور های منطقه خاورمیانه خطرناک نیست بلکه برای کل جهان خطرناک است.

نام کرواسی از نام کوروش پایگاه ایران گرفته شده است

عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: در همه دیدارها روسای مجالس کشورها سعی می کردند نقاط اشتراکی با ایران پیدا کنند، به عنوان مثال رئیس مجلس کرواسی می گفت، نام کشور من منشاء ایرانی دارد و از نام کوروش گرفته شده است.

وی ادامه داد: رئیس مجلس آذربایجان نیز به فرهنگ مشترک دو کشور و رابطه تاریخی دو کشور در جاده ابریشم اشاره می کرد، رئیس مجلس ایتالیا نیز به برخی خصوصیات مشترک اخلاقی دو کشور اشاره کرده و بر لزوم افزایش روابط صنعتی دو کشور تاکید داشت.

حسینی صدر افزود: رئیس مجلس گرجستان نیز در دیدار با آقای لاریجانی ارزش زیادی برای ایرانیان قائل بود.

چمدان آماده رئیس مجلس اعیان انگلیس برای سفر به ایران

نماینده مردم خوی با اشاره به دیدار رئیس مجلس اعیان انگلیس با رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در این دیدار رئیس مجلس اعیان انگلیس گفت،چمدان هایمان برای سفر به ایران آماده است و منتظر دعوت شما برای سفر به تهران هستم.

وی گفت: برخلاف رئیس مجلس اعیان انگلیس که خانمی متشخص بود رئیس مجلس عوام این کشور موضوع اصلی سخنرانی خود را حمایت از همجنس گرایان قرار داد که نمایانگر پستی این فرد بود.

تاثیر توافق هسته ای بر روابط دنیا با ایران/دستاوردی غیر قابل بازگشت/ناتوانی لابی صهیونیسم

حسینی صدر اظهار داشت: رویکرد مثبت جامعه جهانی نسبت به ایران و توافق هسته ای نشان داد که دستاوردهای توافق هسته ای غیر قابل برگشت است زیرا در جهان فضایی نسبت به ایران ایجاد شده است که لابی صهیونیستی توانایی تغییر آن را ندارد.

وی تاکید کرد: با پر فروغ تر شدن جایگاه ایران در جهان همه تلاش های لابی صهیونیستی خنثی شد.

به گزارش مهر چهارمین اجلاس روسای پارلمان های جهان با موضوع صلح، دمکراسی و توسعه از نگاه مجالس هفته گذشته برگزار شد. این اجلاس بخشی از مجموعه نشست هایی در سطوح بالا است که به اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در اواخر سپتامبر ۲۰۱۵ منتهی می شود که در آن اهداف توسعه پایدار پیگیری خواهد شد.

این اجلاس توسط اتحادیه بین المجالس جهانی ( آی پی یو) برگزار می شود.
 

کلید واژه ها: مجلس اعیان انگلیس رئیس مجلس اعیان انگلیس لاریجانی


نظر شما :