درخواست تحقیق از نتانیاهو به دلیل توافق هسته ای

۲۹ تیر ۱۳۹۴ | ۰۲:۵۷ کد : ۱۹۵۰۲۰۸ سرخط اخبار

دست یابی ایران و گروه 1+5 به توافق هسته ای باعث شده شدت انتقادات در اسرائیل از نتانیاهو افزایش یابد. 

به گزارش عصرایران، در همین راستا، سران دو حزب مخالف در اسرائیل خواستار تشکیل کمیته تحقیق پارلمانی درباره عملکرد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در برابر مذاکرات و توافق هسته ای ایران شدند.

ایران و گروه 1+5 در هفته گذشته بر سر حل مسئله هسته ای تهران به توافق جامع رسیدند و این در حالی است که نتانیاهو به شدت با این توافق مخالفت می کند و آن را تهدیدی برای اسرائیل می داند.
 

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در جلسه پارلمان (کنیست)

 

درخواست تحقیق از نتانیاهو به دلیل توافق هسته ای ایران
 

به گزارش مطبوعات مصر و رادیو صدای اسرائیل، "یائیر لابید" رهبر حزب اسرائیلی " یش عاتید" (آنجا آینده است) خواستار تشکیل سریع کمیته تحقیق برای بررسی و تحقیق از نتانیاهو به دلیل شکست سیاسی وی در ماجرای توافق هسته ای ایران شد.

لابید که قبلا سمت وزیر اقتصاد اسرائیل را برعهده داشت گفت که قصد دارد درخواست رسمی به کمیته امور خارجی و امنیت پارلمان (کنیست) ارائه کند تا درباره "شکست سیاست خارجی نتانیاهو" تحقیق و بررسی شود.

وی تاکید کرد: توافق هسته ای ایران یعنی شکست بزرگ اسرائیل و نتانیاهو عامل این شکست است زیرا او در برخورد با پرونده هسته ای ایران تکبر بسیار زیادی داشت. 

این نماینده پارلمان اسرائیل افزود: همه درها در مقابل نتانیاهو بسته شدند و هنگامی که او خواست مانع از امضای توافق هسته ای با ایران شود گوش شنوایی نیافت و کسی را پیدا نکرد.
 

"یائیر لابید" رهبر حزب اسرائیلی و چپگرای "آنجا آینده است"
 
 درخواست تحقیق از نتانیاهو به دلیل توافق هسته ای ایران
 

رهبر یکی دیگر از احزاب اسرائیل نیز درخواست مشابهی را مطرح کرد و خواستار تحقیق پارلمان درباره سیاست نتانیاهو در برابر مذاکرات هسته ای با ایران شد.

 خانم "زهافا گالوون" رئیس حزب چپگرای "میرتس" و نماینده پارلمان اسرائیل گفت که او  پیشنهاد تشکیل کمیته پارلمانی برای تحقیق درباره عملکرد نتانیاهو درباره توافق هسته ای ایران و روابط اسرائیل - امریکا را مطرح می کند.

گالوون افزود: ما این سخنان نتانیاهو را درباره اینکه اجازه دادن به ایران برای "دست یابی به بمب اتمی بدون توافق" بهتر از امضای توافق هسته ای فعلی است را رد می کنیم. 

وی ادامه داد: باید به جای تهدید و ایجاد ترس، به توافق هسته ای با ایران فرصت داد. 

کلید واژه ها: توافق هسته ای ایران


نظر شما :