مک‌کین: توافق با ایران، خاورمیانه را هسته‌ای می‌کند

۲۵ خرداد ۱۳۹۴ | ۲۲:۳۰ کد : ۱۹۴۸۸۱۱ سرخط اخبار

رئیس کمیته نیروهای مسلح سنا تصریح کرد: ضمن انتقاد از مذاکرات هسته ای ایران و ۱+۵ مدعی شد که توافق هسته ای با ایران که هم اکنون در خصوص آن مذاکره می شود می تواند به هسته ای شدن خاورمیانه منجر شود.

به گزارش فارس، سناتور «جان مک کین» رئیس کمیته نیروهای مسلح سنا و نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2008 آمریکا روز یکشنبه (دیروز) در نیویورک اعلام کرد: جهان در آتش است. تسلیحات هسته ای ایران احتمالاً یکی از بزرگترین نگرانی ها است.

وی ضمن انتقاد از مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) تصریح کرد: توافق هسته ای که در خصوص آن با ایران مذاکره می شود، خاورمیانه را هسته ای می کند.

با اینحال، این سناتور آمریکایی تصریح کرد که با سرمقاله روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» به قلم «جرج شولتز» و «هنری کیسینجر» وزرای خارجه اسبق آمریکا موافق است که می گویند، مذاکرات هسته ای در اصل در صدد تضمین این مسئله است که ایران هرگز به سلاح هسته ای دسترسی پیدا نمی کند.

حدود دو ماه پیش، هنری کیسینجر و اریک شولتز در یادداشتی در روزنامه وال استریت ژورنال، به تحلیل تفاهم به دست آمده میان ایران و گروه موسوم به 1+5 پرداخته و علیه توافق با ایران موضع گرفتند و مدعی شدند که توافق با ایران، به تعمیق چالش جهان در خاورمیانه منجر می شود.


نظر شما :