چرا عکسی از کری منتشر نمی شود؟

۱۸ خرداد ۱۳۹۴ | ۰۵:۰۶ کد : ۱۹۴۸۵۰۰ سرخط اخبار
از زمان شکستگی ران جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در صبح یکشنبه هفته گذشته در فرانسه و انتقال او به بیمارستان بوستون و انجام عمل جراحی بر روی او هیچ تصویری از وزیر امور خارجه آمریکا منتشر نشده است.
 
به گزارش عصر ایران غیبت بحث برانگیز وزیر امور خارجه 71 ساله آمریکا از انظار عمومی هر چند دلیل موجهی چون شکستگی ران پای او دارد، اما با گذشت یک هفته از سانحه دوچرخه سواری برای کری انتشار تصویری از او در بیمارستان و یا پس از عمل جراحی می توانست شایعات و گمانه زنی ها و نگرانی ها درباره احتمال حضور او در مذاکرات هسته ای با ایران را کاهش دهد.
 
همین مساله کافی بود که در یک هفته گذشته برخی رسانه ها در ایران با استناد به منابعی غیر موثق،دامنه گمانه زنی ها را به فرضیاتی چون ترور جان کری از سوی داعش نیز بکشانند.
برخی گمانه ها نیز با وجود تایید حادثه دوچرخه سواری برای کری بر این فرضیه تاکید دارد که شاید عوامل جاسوسی اسراییل (موساد) در پشت پرده دستکاری یا خرابکاری دوچرخه او بوده باشد تا بدین وسیله دیپلمات ارشد آمریکایی را زمینگیر کرده و مانع ادامه حضور او در مذاکرات هسته ای در واپسین ماه مانده به انجام توافق هسته ای شوند.
 
 اما جدای از این فرضیات بعضا بسیار بعید و یا حتی محتمل ،حادثه شکستگی ران پای کری ظاهرا می تواند برای وزیر امور خارجه 71 ساله آمریکا آن چنان جدی باشد که حتی آینده شغلی او را نیز تحت تاثیر قرار دهد.
 
"شکستگی ران " در سنین بالا مساله ای جدی است و به راحتی قابل بهبود نیست آن هم برای وزیر امور خارجه ای که در هر هفته هزاران کیلومتر سفر خارجی دارد و  مدام از این قاره به قاره دیگر  در رفت و آمد است، هر چند هنوز مشخص نیست میزان این شکستگی تا چه میزان است.
 
از سوی دیگر عدم انتشار تصویری از کری در یک هفته گذشته با وجودی که می تواند دلایل و انگیزه های شخصی نیز داشته باشد – برای مثال وزیر امور خارجه آمریکا شخصا نخواهد تصویری از بستر بیماری منتشر کند – اما نکته ای که اهمیت آن بیش از انتشار تصویر از کری است، این مساله است که شکستگی ران در سنین بالا یکی از بدترین انواع شکستگی هاست در حالی که مقامات وزارت امور خارجه آمریکا پس از عمل جراحی روز سه شنبه او در بیماریستان بوستون با ابراز رضایت از نتیجه جراحی اعلام کرده اند او به زودی با عصا قادر به راه رفتن خواهد بود. 
 
البته هواداران توافق هسته ای امیدوارند سخنان مقامات وزارت امور خارجه آمریکا و پزشک معالج کری درباره سلامتی او و حضور ارشد ترین دیپلمات آمریکا ولو با عصا در مذاکرات هسته ای ، درست باشد چون این گونه او خواهد توانست در حساس ترین ماه باقی مانده تا توافق نهایی هسته ای بار دیگر به مذاکرات هسته ای بپیوندد.

نظر شما :