سعود الفیصل برکنار شد

۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۶:۵۸ کد : ۱۹۴۷۱۰۰ سرخط اخبار
پادشاه عربستان، سعود الفیصل، وزیر خارجه ۷۵ ساله بیمار این کشور که به مدت چهار دهه سکان هدایت وزرات خارجه را بر عهده داشت برکنار و سفیر عربستان در آمریکا را جانشین وی کرد.

به گزارش تسنیم به نقل از «الیوم السابع»، «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی با صدور فرمانی سلطنتی، «خالد الفالح» را به عنوان وزیر بهداشت معرفی کرد.

پادشاه عربستان سعودی همچنین با درخواست استعفای شاهزاده سعود الفیصل از سمتش به عنوان وزیر خارجه کشور موافقت کرد و وی را به عنوان وزیر دولت و فرستاده ویژه و ناظر بر امور خارجی، منصوب کرد.

سعود الفیصل از 40 سال قبل وزیر خارجه عربستان است. وی تا کنون بیش از 6 بار عمل ستون مهره انجام داده و بیماری و ناتوانی جسمی او در کنفرانس های مطبوعاتی و اجلاس ها کاملا مشخص است.

سعود الفیصل (75 ساله) که از مارس 1975 وزیر خارجه است، نقش مهمی در تدوین موضع کشورش در قبال بسیاری از بحران های خاورمیانه داشته است.

شاهزاده سعود الفیصل دومین فرزند ملک «فیصل بن عبدالعزیز» و برادرزاده «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه جدید عربستان است. سلمان پس از مرگ «عبدالله بن عبدالعزیز» پادشاه سابق این کشور، بر تخت سلطنت تکیه زد. وی چندی پیش در آمریکا تحت عمل جراحی قرار گرفت و علی رغم تغییرات گسترده قبلی در درباره شاه سعودی، وی در سمت خود باقی مانده بود.‎

پیشتر یک فعال عربستانی که در شبکه های اجتماعی با نام «مجتهد» شهرت بسیاری را به دلیل افشای مسائل پشت پرده خاندان حاکم در عربستان کسب کرده است، از درخواست های مکرر سعود الفیصل برای استعفا از سمتش خبر داده بود.

کلید واژه ها: سعود الفیصل


نظر شما :