آلبرایت: نتانیاهو به دنبال مداخله در سیاست‌های آمریکا است

۲۳ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۹:۳۰ کد : ۱۹۴۴۲۰۷ سرخط اخبار

وزیر خارجه اسبق آمریکا در مصاحبه ای به سفر برنامه ریزی شده نخست وزیر رژیم صهیونیستی به آمریکا اشاره کرد و گفت که «بنیامین نتانیاهو» به دنبال مداخله در سیاست های آمریکا است.

به گزارش فارس، «مادلین آلبرایت» وزیر خارجه اسبق آمریکا روز چهارشنبه (دیروز) در مصاحبه با «ام اس ان بی سی» تصریح کرد که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سیاست های آمریکا دخالت می کند.

وی در اینباره گفت: «او در امور داخلی ما مداخله می کند».

اظهارات وزیر خارجه اسبق آمریکا در حالی مطرح شده است که دولت «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا جمهوری خواهان را به دلیل دعوت از «بنیامین نتانیاهو» برای سخنرانی در کنگره بدون مشورت با کاخ سفید به نقض پروتکل متهم کرده است.

تعداد زیادی از دموکرات های مجلس نمایندگان و سه نفر از دموکرات های سنا از جمله «پاتریک لیکی» از دموکرات های ارشد سنا تأکید کرده اند که در جلسه سخنرانی نتانیاهو در کنگره که قرار است 3 مارس برگزار شود شرکت نخواهند کرد.

«باراک اوباما» و «جان کری» وزیر خارجه آمریکا نیز تصریح کرده اند که در سخنرانی نتانیاهو که بر مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) متمرکز است، شرکت نخواهند کرد و «جو بایدن» معاون اوباما هم گفته به سفر خواهد رفت و در این نشست شرکت نمی کند.

آلبرایت در مصاحبه خود افزود: من نمی خواهم در امور داخلی اسرائیل مداخله کنم اما تحریک می شوم که بگویم اوضاع نابسامانی در همسایگی او در خاورمیانه وجود دارد و این جایی است که او باید آنجا باشد.

با اینحال علیرغم مخالفت های شدید برای حضور نتانیاهو در کنگره، نخست وزیر تل آویو گفته که با «جان بینر» رئیس اکثریت جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا به توافق رسیده است تا روز 3 مارس در کنگره سخنرانی کند.

نتانیاهو در هفته جاری گفت که از آنجایی که نمایندگان کنگره آمریکا نقش مهمی در مذاکرات هسته ای دارند، می خواهد برای آنها سخنرانی کند.

وی در صفحه فیس بوک خود روز سه شنبه هفته جاری گفت: من می خواهم به آمریکا بروم نه به این دلیل که به دنبال تقابل با رئیس جمهور آمریکا هستم بلکه می خواهم برای بقای کشورم صحبت کنم و حرف بزنم.


نظر شما :