حمله جنگنده‌های‌فرانسوی به مواضع داعش

۱۷ بهمن ۱۳۹۳ | ۰۵:۳۰ کد : ۱۹۴۳۹۸۸ سرخط اخبار

ستاد مشترک ارتش فرانسه روز پنجشنبه اعلام کرد هواپیماهای جنگی این کشور طی روزهای اخیر در حمله به مواضع داعش، حدود پنجاه تن از اعضای این گروه تروریستی را هدف قرار دادند و تعدادی از خودروهای متعلق به این گروه را منهدم کردند.

 
به گزارش واحد مکزی خبر، ستاد مشترک نیروهای مسلح فرانسه در بیانیه خود بدون اشاره به اینکه این پنجاه داعشی در حملات هواپیماهای فرانسوی کشته یا زخمی شدند، تنها خاطر نشان کرد هواپیماهای این کشور در یک عملیات تجسس میان موصل، کرکوک و بیجی، یک گروه یکصد و پنجاه نفری از ستیزه جویان داعش را که برای درگیری با پیشمرگه های کرد موضع گرفته بودند، شناسایی کردند که در این عملیات، پنجاه تن از آنها هدف قرار گرفتند.
 
این بیانیه افزود « در همان روز و در همان منطقه، هواپیماهای جنگی فرانسه همچنین یکی از مواضع تیربار داعش را که به سمت نیروهای ارتش عراق تیراندازی می کرد، هدف قرار دادند.»
 
به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس؛ هواپیماهای جنگی فرانسه در سوم فوریه طی یک حمله هوایی ائتلاف علیه مواضع داعش در منطقه موصل و با هدف انهدام کارخانه ای که داعش در آنجا بمب می ساخت، مشارکت داشتند.
 
فرانسه با نه فروند هواپیمای رافال، شش فروند میراژ دو هزار، یک هواپیمای تجسس آتلانتیک دو و یک هواپیمای سوخت رسان سی - 135 که همگی در امارات و اردن مستقر هستند، در عملیات ائتلاف برای مبارزه با داعش مشارکت دارد.

کلید واژه ها: پنجاه


نظر شما :