سعود الفیصل جراحی شد

۰۵ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۳:۲۸ کد : ۱۹۴۳۵۵۲ سرخط اخبار
دربار پادشاهی عربستان روز شنبه اعلام کرد که شاهزاده سعود الفیصل دیرپاترین وزیر خارجه جهان تحت یک عمل جراحی موفقیت آمیز در امریکا از ناحیه کمر قرار گرفته است.
 
به گزارش ایرنا به نقل از رویترز از ریاض، این شاهزاده 75 ساله سعودی که از ماه مارس 1975 وزیر خارجه است، نقش مهمی در شکل دهی واکنش کشورش نسبت به بسیاری از بحران هایی داشته که خاورمیانه را تحت تاثیر قرار داده است.
 
وی که دومین فرزند ملک فیصل بن عبدالعزیز پادشاه فقید عربستان سعودی است پیوند نزدیکی با ملک سلمان دارد که طی هفته جاری پس از مرگ ملک عبدالله جانشین وی شد.
 
در بار پادشاهی عربستان در بیانیه ای که توسط خبرگزاری رسمی این کشور انتشار یافت، گفت : شاهزاده عالیمقام سعود الفیصل در امریکا تحت عمل جراحی ستون فقرات قرار گرفته و این عمل موفقیت آمیز بود. وی در حال فیزیوتراپی است که پس از چنین عمل جراحی امری عادی است . '
 
ملک عبدالله عموی سعود روز جمعه در ریاض درگذشت.برادر کوچکترش در زمانی که بزرگترین صادرکننده نفت جهان قول داده است سطح تولید خود را با وجود کاهش شدید قیمت های جهانی حفظ کند، جانشین وی شده است .
 
پادشاهی سعودی که یک کشور متحد غرب است،همچنین به ائتلاف ضد داعش گروه شبه نظامی مستقر در عراق و سوریه، پیوسته که سعی کرده است به مرز عربستان حمله کند.
 
شاهزاده سعود که دچار درد مزمن از ناحیه کمر است در سال 2012 نیز برای رفع انسداد روده ناشی از یک عمل قبلی تحت عمل جراحی قرار گرفته بود.

کلید واژه ها: سعود الفیصل


نظر شما :