مانع‌تراشی کنگره شاید منجر به خروج ایران از ان‌پی‌تی‌ شود

۲۰ دی ۱۳۹۳ | ۲۱:۰۴ کد : ۱۹۴۲۹۳۵ سرخط اخبار

یک وبگاه تحلیلی آمریکایی در گزارشی نوشت: شکست در مذاکرات هسته ای ناشی از فشار لابی کنگره در نهایت باعث می شود در ایران نیز تصمیم به کناره گیری از «ان پی تی» مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش فارس، وبگاه آمریکایی «المانیتور» طی گزارشی تحلیلی نوشت: کنگره آمریکا باید بدون این که در مسیر مذاکرات هسته ای با ایران مانع تراشی کند به «دیپلماسی» فرصت واقعی دهد.

بر اساس این گزارش، راه حل دیپلماتیک در باره موضوع هسته ای ایران که بهتر است زودتر صورت بگیرد، هرگونه تهدید نظامی بزرگ در خاورمیانه را از بین خواهد برداشت.

به نوشته این وبگاه تحلیلی،شکست در مذاکرات هسته ای خواه از سوی لابی کنگره آمریکا و یا مخالفان حصول توافق هسته ای صورت گیرد نهایتا باعث خواهد شد تا ایران نیز تصمیم به کنار کشیدن از معاهده «ان پی تی» کند.

المانیتور در ادامه نوشت: با لحاظ احتمال خطر در زمینه پرونده هسته ای ایران و موقعیت منطقه، لازم است تا کنگره آمریکا در مسیر واقعی و میسر ساختن حل دیپلماتیک این قضیه باشد تا بلکه بتوان به ثبات در منطقه رسیده و حتی آن را افزایش داد.

المانیتور در خاتمه این گزارش تحلیلی با تاکید بر لزوم نزدیک شدن تهران و واشنگتن تصریح کرد: خلاصه کلام این که 2 طرف به هم نیاز دارند. آمریکا بدون ایران با مشکلاتی در منطقه مواجه خواهد شد که حل نشده باقی مانده و شاید حتی بدتر شوند و البته ایران نیز بدون واشنگتن با مشکلاتی (تحریم ها) متداوم دست و پنجه نرم خواهد کرد.


نظر شما :