مک‌کین: آمریکا برنامه برای مقابله با داعش ندارد

۱۹ دی ۱۳۹۳ | ۱۲:۳۰ کد : ۱۹۴۲۸۴۶ سرخط اخبار

جان مک کین سناتور جمهوریخواه آمریکایی قدرت گرفتن نیروهای تروریستی داعش در عراق را حاصل سیاست های غلط اوباما و خروج زودهنگام نیروهای آمریکایی از این کشور دانست و گفت، این نیروها به دلیل آن که اوباما هیچ برنامه راهبردی مشخصی برای مقابله با آنها ندارد، همچنان نیرومند باقی خواهند ماند.

به گزارش ایرنا، مک کین رقیب انتخاباتی اوباما در انتخابات سال 2008 آمریکا در گفت وگوی تلویزیونی با شبکه فاکس نیوز گفت که آمریکا آمادگی مقابله و شکست داعش را ندارد.

وی افزود: این گروه تاکنون توانسته با استفاده از ضعف عملیات هوایی آمریکا و متحدانش به پیشروی های خود ادامه بدهد و بیشتر مواضع خود در موصل وسایر نقاط عراق را حفظ کند.

مک کین اظهار کرد: حملات هوایی آمریکا با وجود پیشرفته ترین تجهیزات نظامی که در اختیار داریم حتی قادر نبوده این نیروها را از شهر کوبانی بیرون براند.

این سناتور جمهوریخواه آمریکایی با بیان اینکه ضعف و کوتاهی اوباما در برخورد با دولت سوریه و خودداری وی از اعلام منطقه ممنوعه پرواز درخاک این کشور موجب از میان رفتن شمار زیادی از نیروهای مخالف دولت اسد شده است، ادعا کرد، روزانه هزاران نفر از سراسر جهان به نیروهای داعش می پیوندند.

مک کین گفت، تا زمانی که آمریکا با یک برنامه راهبردی مشخص و نیرومند واز طریق حضور گسترده نظامی درخاک عراق نیروهاهی داعش را از میان نبرد هر روز تعداد زیادی از جوانانی که به این نیروها پیوسته اند با آموزش کافی به کشور های خود باز می گردند و امنیت این کشور ها را با خطرات جدید تری روبه رو می کنند.

وی با اشاره به رویکردهای اوباما در مقابله با نیروهای داعش گفت، او هیچ گونه اطمینانی به این که دولت آمریکا برای مقابله گسترده با داعش به این کشور نیروی نظامی اعزام کند ندارد و درنتیجه جهان در آینده شاهد نمونه های بیشتری از عملیات تروریستی روز چهارشنبه در پاریس خواهد بود.

این سناتور جمهوری خواه آمریکایی بار دیگر تاکید کرد که شکل گیری ونیرومند شدن نیروهای داعش نتیجه مستقیم سیاست های غلط اوباما در عراق و خروج زودهنگام نیروهای نظامی آمریکا از خاک این کشور است.


نظر شما :