افشای اقدامات غیرقانونی برای ساخت کاخ اردوغان

۱۶ دی ۱۳۹۳ | ۲۰:۴۶ کد : ۱۹۴۲۷۶۵ سرخط اخبار

دیوان محاسبات ترکیه رسما اعلام کرد، ساخت کاخ ریاست جمهوری به دستور رجب اردوغان رئیس جمهور این کشور با دست بردن در بودجه دولت انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، خبرگزاری "جیهان" ترکیه گزارش داد: کانون مهندسان و معماران ترک حقایق دیگری را درباره قصر ریاست جمهوری که در اراضی جنگلی آتاتورک در آنکارا پایتخت ترکیه احداث شده، برملا کرده است.

این در حالی است که اردوغان همچنان از عملکرد خود دفاع می کند. در نتیجه مخالفان علاوه بر متهم کردن وی به حیف و میل اموال عمومی، به وی نوعی "جنون عظمت" نسبت داده اند.

هنوز منابع مالی کاخ ریاست جمهوری جدید به نام "قصر سفید" که بیش از 1050 اتاق دارد، در هاله ای از ابهام قرار دارد.

گزارش دیوان محاسبات ترکیه همچنین حاکی از آن است که بیشتر شرکت هایی که در این پروژه مشارکت داشته اند، به دولت و حزب عدالت و توسعه اردوغان وابسته هستند.

سایت روزنامه "یورت" ترکیه نیز می نویسد میلیون ها دلار برای ساخت این قصر هزینه شده درحالی که نرخ بیکاری، فقر و گرسنگی در کشور رو به افزایش است.

همچنین برای ساخت کاخ صدها اصله درخت در منطقه ای حفاظت شده بر خلاف قانون بریده شده و حکم دادگاه آنکارا برای توقف ساخت و ساز در منطقه جنگلی نیز نادیده انگاشته شده است.

"تازجان کاراکوش جاندان" رئیس اتاق مهندسان معمار آنکارا می گوید در این کاخ گاو صندوق هایی به بزرگی یک اتاق نصب شده است.گفته می شود که در ساخت این گاو صندوق ها از تجهیزات خاصی مثل سیستم امنیتی خودکار استفاده شده است.


نظر شما :