وزیر کشور عراق : داعش در حال فروپاشی است

۱۵ دی ۱۳۹۳ | ۱۵:۵۵ کد : ۱۹۴۲۷۰۰ سرخط اخبار

وزیر کشور عراق اعلام کرد گروه داعش به تازگی 100 شبه نظامی خود را به دلیل زیر سوال رفتن وفاداری آنها به این گروه اعدام کرده است.
محمد سالم الغبان در بیانیه ای که در پایگاه اینترنتی وزارت کشور عراق منتشر شد اعلام کرد : « اعدام 100 شبه نظامی داعش نشان می دهد این گروه در حال فرو پاشی است.»
به گزارش خبرگزاری آناتولی از بغداد ، الغبان گفت : « این شبه نظامیان به دلیل زیر سوال رفتن وفاداریشان به داعش کشته شدند.»
وزیر کشور عراق از دستاورهای نیروهای امنیتی این کشور و نیروهای داوطلبی که علیه داعش می جنگند قدردانی کرد و افزود همه مناطق تحت کنترل این گروه دوباره پس گرفته خواهد شد.
الغبان تاکید کرد : « استان صلاح الدین که تحت کنترل گروه داعش است ظرف چند روز آینده پس گرفته خواهد شد که این دستاورد به باز پس گیری موصل از طریق عملیاتی بزرگتر کمک خواهد کرد.»
عراق از ژوئن سال 2014 میلادی تاکنون زمانی که داعش به استان موصل در شمال این کشور حمله و در بخش هایی از عراق و سوریه اعلام خلافت کرد ، دچار خلا امنیتی شده است.
ارتش عراق در کنار نیروهای پیشمرگه کرد و قبایل مسلح در حمایت ائتلاف بین المللی تحت فرماندهی آمریکاست که مواضع داعش را در عراق و سوریه هدف حملات هوایی قرار داده است.


نظر شما :