ظریف در کمیسیون امنیت ملی چه گفت؟

۱۰ دی ۱۳۹۳ | ۲۰:۲۷ کد : ۱۹۴۲۵۴۳ سرخط اخبار

 محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دور بعدی مذاکرات از 15 ژانویه در سطح معاونان وزرا برگزار می شود، گفت: جمهوری اسلامی ایران برای هر نتیجه ای آمادگی دارد.

سید حسین نقوی حسینی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا گفت که وزیر امور خارجه در جلسه روز سه شنبه این کمیسیون بیان کرد که مذاکرات و توافق اولیه ژنو تاثیر عمیقی بر منطقه گذاشت و فضای جدیدی از همکاری جمهوری اسلامی ایران و کشورهای منطقه ایجاد کرد.

وی با اشاره به این که سوال کنندگان از وزیر امور خارجه از سوالات خود انصراف دادند، افزود: به همین جهت مسائل مختلف حوزه سیاست خارجی از جمله مذاکرات هسته ای و مسائل منطقه ای در این جلسه مورد بحث قرار گرفت.

نقوی حسینی ادامه داد: در این جلسه ظریف بیان کرد که ماهیت مذاکرات و فاصله ها موجب طولانی شدن مذاکرات شده است و به طور دقیق ادامه دارد.

وی افزود: ظریف بیان کرد که اگر طرف مقابل مسوولیت سنگینی دارد و تحت فشارهای مختلف قرار دارد، ما هم ایستاده ایم و همان گونه که آقا فرموده اند اگر پیشنهادهای معقول باشد می پذیریم و در غیر این صورت، آماده هر نتیجه ای هستیم.

وی ادامه داد: وزیر امور خارجه بیان کرد که نامه ارسالی برای کلیه وزرای امور خارجه کشورها به غیر از رژیم صهیونیستی بیانگر موضع شفاف ما در قبال مذاکرات بود.

نقوی حسینی افزود: ظریف با اشاره به از سر گرفتن مذاکرات از 15 ژانویه در سطح معاونین وزرا گفت که الحمد الله جمهوری اسلامی برای هر نتیجه ای آمادگی دارد.

وی یاداور شد: ظریف در ادامه بحث درباره مسائل منطقه گفت که مذاکرات و توافق اولیه ژنو تاثیر عمیقی بر منطقه گذاشت و فضای جدیدی از همکاری جمهوری اسلامی ایران و کشورهای منطقه ایجاد کرد.

وی افزود: ظریف بیان کرد که ایران در شرایط کنونی می تواند به عنوان یک قدرت بزرگ و قوی منطقه ای نقش افرینی کند و چنین نقشی مورد اعتراف دشمنان جمهوری اسلامی نیز هست.

نقوی حسینی ادامه داد: ظریف بیان کرد که افزایش توان داخلی، اجماع ملی در حوزه سیاست حارجی و حفظ نگاه ملی در مذاکرات با پرهیز از نگاه های جناحی و سیاسی رمز موفقیت ما در مذاکرات است و ما در مذاکرات خطوط قرمز رهبر معظم انقلاب و نظام را حفظ خواهیم کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: ظریف در ادامه با اشاره به تغییر آرایش سیاسی داخلی آمریکا گفت به هر حال تحولات سیاسی داخلی آمریکا تاثیر زیادی بر مواضع این کشور می گذارد و اگر آمریکایی ها به جمع بندی برای دستیابی به توافق نرسند به دلیل مسائل و مشکلات داخلی خود آنهاست.

وی افزود: وزیر امور خارجه با اشاره به مقاومت و ایستادگی ملت ایران گفت که پیروزی ملت ایران همین مقاومت است و ما به پشتوانه همین مقاومت لغو کلیه تحریم ها را یک جا خواهانیم.

**گزارش جانشین سازمان فضایی ایران به اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: حمید فاضلی جانشین سازمان فضایی ایران در جلسه امروز این کمیسیون حضور یافت و گزارشی از دستاوردها و پیشرفت های قابل تحسین سازمان فضایی از جمله اعزام موجود زنده به فضا ارائه کرد.

وی ادامه داد: فاضلی ضمن انتقاد از دیدگاه هایی که می خواهد جایگاه سازمان را تنزل دهد از کمیسیون در خواست کرد که پیرو ماموریت ها و سیاست گذاری های مقام معظم رهبری در این زمینه اقدام صورت گیرد تا جایگاه سازمان فضایی ارتقا گیرد و این سازمان مورد حمایت قرار گیرد.

کلید واژه ها: حسینی


نظر شما :