سفر هیات تجاری ایرلند به ایران

۰۳ دی ۱۳۹۳ | ۱۵:۵۰ کد : ۱۹۴۲۲۵۱ سرخط اخبار

یک هیات تجاری و سرمایه گذاری نیمه دولتی ایرلند به ایران سفر می کند.

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه " ایندپندنت ایرلند" ریچارد براتون وزیر کار ،سرمایه گذاری و نوآوری ایرلند جنوبی با اعلام این مطلب گفت این سفر در اوایل سال آینده میلادی صورت خواهد گرفت.
 

وزیر کار ایرلند دلایل سفر هیات سرمایه گذاری ایرلندی به ایران را در مجلس این کشور برای نمایندگان تشریح کرد
سفر هیات تجاری ایرلند به ایران
 

این وزیر ایرلندی در ادامه افزود هدف این سفر بررسی فرصت های سرمایه گذاری و بازار ایران خواهد بود و این سفر ربطی به انعقاد قرارداد و پروژه سرمایه گذاری خاصی در آینده نزدیک ندارد.

این نخستین سفر هیات" سرمایه گذاری ایرلند" به ایران در هفت سال اخیر است.

وزیر کار ایرلند گفته است این سفر با وجود تحریم های اتحادیه اروپا و به منظور بررسی فرصت های سرمایه گذاری در ایران و با توجه به چشم انداز لغو آنها، به عنوان بررسی فرصت های سرمایه گذاری در منطقه خاورمیانه صورت می گیرد.

او وضعیت تجارت با ایران را به لحاظ تحریم های بین المللی بسیار بغزنج خواند و گفت اکثر بانک های بین المللی در اثر تحریم های مالی حاضر به همکاری در تجارت با ایران نیستند.

ارزش صادرات کالاهای ایرلندی به ایران در سال 2013 بالغ بر 57 میلیون یورو بوده است که غالب آن کنسانتره نوشیدنی ها، دارو و محصولات پزشکی بوده است.

در مقابل ایران نیز در سال 2013 تنها  کمتر از 1 میلیون یورو صادرات به ایرلند داشته است که غالب آن میوه و سبزیجات بوده است.

در ماه جولای سال جاری میلادی "ایمون گیلمور" وزیر خارجه وقت ایرلند اعلام کرد بازگشایی سفارت ایرلند در تهران به دلیل هزینه های اقتصادی به صرفه نیست. ایران و ایرلند جنوبی ار سال 1354 روابط سیاسی رسمی برقرار کردند.

از زمان انعقاد موافقتنامه موقت ژنو در نوامبر سال 2013 و روشن شدن چشم انداز یک توافق هسته ای با ایران ، بسیاری از شرکت ها و هیات های اروپایی به منظور بازگشت به بازار ایران سفرهایی به کشورمان داشته اند.

کلید واژه ها: ایرلند


نظر شما :