اولاند: حملات هوایی داعش را نابود نمی‌کند

۱۳ آبان ۱۳۹۳ | ۲۰:۱۳ کد : ۱۹۴۰۴۳۳ سرخط اخبار

رئیس جمهور فرانسه روز سه شنبه گفت حملات هوایی به تنهایی قادر به نابود کردن داعش نیستند.

به گزارش خبرگزاری فارس، «فرانسوا اولاند» رئیس جمهور فرانسه روز سه شنبه گفت حملات هوایی به تنهایی قادر به نابود کردن داعش نیستند.

امروز همچنین «لوران فابیوس» وزیر خارجه فرانسه طی یادداشتی در روزنامه واشنگتن پست، خواستار حملات هوایی در نزدیکی حلب و حمایت از مخالفان مسلح در برابر ارتش سوریه شد.

حلب بزرگترین شهر سوریه است که در استان «حلب» واقع در شمال غرب این کشور واقع شده است. این شهر که از اهمیت راهبردی ای برخودار است، از ابتدای بحران محل درگیری بوده است.

در هفته های اخیر ارتش سوریه پیشروی های قابل توجهی داشته و در آستانه بازپس گیری کامل شهر قرار گرفته است. همین امر مقامات غربی را به تکاپو انداخته است.

«استفان دی مستورا» نماینده سازمان ملل در امور سوریه نیز هفته گذشته پس از شرکت در نشست شورای امنیت، خواستار آتش بس در حلب و «ارسال کمک های انسان دوستانه» به این شهر شده بود.

آقای فابیوس در یادداشت خود با اشاره به تحولات شهر «کوبانی» (عین العرب) واقع در مرز سوریه با ترکیه، نوشته است که داعش پس از ناامیدی از تصرف این شهر، نیروهای خود را به سمت حلب گسیل کرده و قصد تصرف این شهر را دارد.

وی با بیان این ادعا که حلب اکنون بین بمباران هوایی ارتش سوریه و داعش گرفتار شده، مدعی شده است که دمشق ترجیح می دهد تا این شهر به دست داعش سقوط کند. وزیر خارجه فرانسه که دولتش همراه با انگلیس از اصلی ترین حامیان اروپایی تروریست های فعال در سوریه بوده اند، سپس دولت سوریه را عامل شکل گیری داعش و گروه های تروریستی معرفی کرده است.

فابیوس با بیان اینکه سقوط حلب به معنی پایان راهکار سیاسی در سوریه و آغاز سال های طولانی درگیری در این کشور است، نوشته است: «فرانسه نمی تواند از حمایت از سوریه دست برداشته یا حلب را به حال خود رها کند. به همین جهت هم هست که ما همراه با شرکای خود در ائتلاف، باید تلاش های خود را با دو هدف بر حلب متمرکز کنیم: تقویت حمایت های خود از معارضه میانه رو سوری و محافظت از جمعیت غیرنظامی از جرایم رژیم و داعش. پس از کوبانی، ما حالا باید حلب را حفظ کنیم.»

«باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا روز 10 سپتامبر طی نطقی تلویزیونی از راهبردی رونمایی کرد که مدعی است هدف از آن نابودی داعش است. آمریکا به همین منظور ائتلافی را تشکیل داده و دامنه حملات هوایی خود را به سوریه گسترش داده است. بسیاری از ناظران با اشاره به اثرگذاری اندک این حملات بر پیشروی های داعش، هدف نهایی آن را اقدام علیه نظام سوریه ارزیابی کرده اند.

کلید واژه ها: حلب


نظر شما :