اشرف غنی: با همسایگان پیمان همکاری می‌بندیم

۰۷ مهر ۱۳۹۳ | ۱۸:۰۸ کد : ۱۹۳۹۰۲۸ سرخط اخبار تا انتخابات افغانستان

اشرف غنی احمدزی در نخستین سخنرانی پس از ادای سوگند به عنوان رئیس جمهور افغانستان با اشاره به ضرورت ایجاد یک پیمان همکاری با کشورهای همسایه گفت: اجازه نخواهیم داد از خاک افغانستان علیه کشورهای دیگر استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، اشرف غنی احمدزی رئیس جمهور جدید افغانستان در نخستین سخنرانی پس از ادای سوگند به عنوان رئیس جمهور جدید این کشور، ضمن اشاره به اراده ایجاد یک روابط دوستانه و ایجاد پیمان همکاری با کشورهای همسایه افغانستان، اظهار داشت: اجازه نخواهیم داد که از خاک افغانستان علیه کشور دیگر استفاده شود.

وی افزود: دولت آینده افغانستان با کشورهای اسلامی رابطه نیک و نزدیک خواهد داشت و از این رابطه به نفع ایجاد صلح پایدار در افغانستان استفاده خواهد کرد.

اشرف غنی با اشاره به این نکته که صلح هدف استراتژیک افغانستان است و این کشور با جامعه جهانی منافع مشترک دارد، تأکید کرد: با کشورهای آمریکا، کانادا و ژاپن، اعضای ناتو و اتحادیه اروپا نیز روابط افغانستان بهبود و ادامه خواهد یافت.

رئیس جمهور افغانستان در ادامه تصریح کرد: افغانستان به کمک جامعه جهانی برای تسلیح و تجهیز نیروهای امنیتی خویش نیاز دارد و امیدواریم که همکاران جهانی با توجه به این که بهترین روش کمک، کمک از طریق بودجه دولت است کمک های خود را مؤثر و شفاف سازند.

اشرف غنی با طرح این احتمال که 25 سال آینده آسیا به قدرت بزرگ اقتصادی دنیا تبدیل خواهد شد، تأکید کرد: افغانستان قلب آسیا است و قابلیت تبدیل شدن به چهار راه آسیا را دارد و دولت آینده این ظرفیت باالقوه را به باالفعل تبدیل خواهد کرد.

محو فساد، ایجاد صلح پایدار و توجه به تأمین عدالت اجتماعی به عنوان زمینه ساز ایجاد ثبات سیاسی، پایان دادن به حکومت های موازی، فراهم سازی بستر بازگشت آبرومندانه مهاجران افغان به کشورشان از دیگر وعده های رئیس جمهور جدید افغانستان به مردم این کشور بود.

مراسم تحلیف رئیس جمهور افغانستان که از صبح امروز با حضور 1400 نفر از مقامات داخلی و خارجی در کاخ ریاست جمهوری افغانستان برگزار شد دقایقی پیش با ذکر دعا توسط «صبغت الله مجددی» خاتمه یافت.


نظر شما :