ورود هیات سازمان ملل به لیبی

۱۸ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۴:۰۰ کد : ۱۹۳۶۸۸۸ سرخط اخبار

هیاتی از سازمان ملل برای پایان بخشیدن به درگیری های خشونت بار در طرابلس، پایتخت لیبی و بنغازی شرق این کشور وارد این کشور آفریقایی شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، این هیات از سازمان ملل به ریاست معاون رئیس هیات این سازمان در لیبی با هدف پایان بخشیدن به خشونت ها در طرابلس و بنغازی و برای دیدار و گفت وگو با احزاب و گروه های درگیر در لیبی وارد این کشور شدند.

آژانس خبری لیبی به نقل از هیات سازمان ملل در لیبی گزارش داد: این هیات از نزدیک با جامعه بین الملل برای دستیابی به یک آتش بس مداوم و با ثبات همکاری مشترکی دارد. مذاکرات با هدف دسترسی و ارسال کمک های ضروری بشردوستانه و بحث درباره گزینه هایی که می توان با آن ها به غیرنظامیان در طرابلس و بنغازی کمک کرد، صورت می گیرد.

چند هفته است که طرابلس شاهد افزایش خشونت ها میان شبه نظامیان رقیب در اطراف فرودگاه بین المللی است که می خواهند کنترل این فرودگاه را به دست بگیرند.

بنابر گزارش وزارت بهداشت لیبی، درگیری های اخیر در این کشور بیش از 200 کشته و تقریبا 1000 مجروح بر جای گذاشته است. همچنین هزاران تن در داخل و خارج این کشور آفریقایی بی خانمان و آواره شده اند.

کلید واژه ها: طرابلس


نظر شما :