نادیده گرفتن سرکوب مردم بحرین توسط غربی‌ها در ازای نفت

۱۲ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۷:۵۰ کد : ۱۹۳۶۶۶۲ سرخط اخبار

رئیس مرکز حقوق بشر بحرین از سیاست کشورهای غربی از جمله انگلستان در قبال سرکوب مردم بحرین توسط رژیم آل خلیفه انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه روسا الیوم، «نبیل رجب» رئیس مرکز حقوق بشر بحرین از سرکوب انقلابیون این کشور توسط رژیم آل خلیفه خبر داد.

این مقام بحرینی در گفتگو با شبکه روسیا الیوم گفت: تظاهرات و اعتراضاتی که بحرین از سه سال پیش تا کنون شاهد آن بوده است، در رسانه های دولتی غربی هیچ اشاره ای نمی شود.

وی افزود: علت عدم اشاره به این مسئله این است که رژیمهای حاکم بر کشورهای حاشیه خلیج فارس با ثروت و نفت خود، رسانه های بین المللی را ساکت می کنند.

رئیس مرکز حقوق بشر بحرین ضمن ابراز تاسف از چشم پوشی کشورهای اروپایی و جامعه بین الملل در قبال سرکوب مستمر جنبش مردمی در بحرین، تاکید کرد که رسانه های کشورهای عربی تحت تملک خانوده های پادشاهی حاکم بر این کشورها هستند.

رجب ادامه داد: سرکوبی که ما با آن در بحرین مواجه هستیم، از هر جای دیگری بدتر است ولی هیچ کس نمی خواهد از آن سخن براند؛ زیرا هیچ کس نمی خواهد دولتهای عربستان و بحرین خشمگین شوند؛ چرا که همه کشورهای حامی دولت بحرین، به نفت این کشور و فروش سلاحهای خود به آل خلیفه نیاز دارد.

وی در پایان از سیاست کشورهایی همچون انگلستان که برای نقض حقوق بشر دست به ارسال سلاح و جنگ افزار به بحرین می زنند، انتقاد کرد.

کلید واژه ها: بحرین


نظر شما :