تصاویر: تجمع هواداران عبدالله در خیابان‌های کابل

۳۱ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۹:۳۴ کد : ۱۹۳۴۶۹۶ سرخط اخبار تا انتخابات افغانستان
هزاران نفر از هواداران «عبدالله عبدالله» کاندیدای ریاست جمهوری افغانستان در اعتراض به تخلفات احتمالی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور به خیابان‌های کابل ریختند.
تصاویر: تجمع هواداران عبدالله در خیابان‌های کابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، هزاران نفر از هواداران «عبدالله عبدالله» کاندیدای ریاست جمهوری افغانستان امروز (شنبه) در اعتراض به تقلب‎های ادعایی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور به خیابان ها ریختند.

آن‎ها خواستار رسیدگی به خواست‎های تیم انتخاباتی این کاندیدای ریاست جمهوری شده و از دولت افغانستان خواستند تا متقلبین انتخابات را به دادگاه معرفی کند.

معترضین با تأکید بر این که آرای پاک باید سرنوشت انتخابات را تعیین کنند نه آرای جعلی و تقلبی از سازمان‎های بین المللی خواستار مداخله در امور انتخابات این کشور شدند.

این اعتراضات در کابل در حالی آغاز شده که عبدالله عبدالله روز چهارشنبه هفته گذشته در یک نشست خبری اعلام کرد که دولت و کمیسیون‎های انتخاباتی افغانستان تقلب سازمان یافته‎ای در روز برگزاری دور دوم انتخابات این کشور انجام داده‎اند.

 

عبدالله در این نشست خبری همچنین خواستار برکنار رئیس دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان، تفکیک و جداسازی آرای پاک از ناپاک و همچنین توقف روند شمارش آرا شد و گفت: اعتمادش را به کمیسیون‎های انتخاباتی این کشور از دست داده است.

 


نظر شما :