تکذیب شایعه پیشتازی اشرف‌غنی

۲۸ خرداد ۱۳۹۳ | ۰۴:۳۹ کد : ۱۹۳۴۵۲۴ سرخط اخبار تا انتخابات افغانستان

تیم انتخاباتی عبدالله عبدالله کاندیدای پیشتاز دور نخست انتخابات ریاست جمهوری افغانستان با اشاره به برخی مطالب منتشره از قول وی درخصوص اعلام پیشتازی اشرف غنی احمدزی را تکذیب کرد و گفت: از سخنان عبدالله سوء برداشت شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، دفتر مطبوعاتی «تیم اصلاحات و همگرایی» با اشاره به برخی مطالب منتشره در رسانه ها از قول عبدالله درخصوص اعلام پیشتازی اشرف غنی احمدزی را تکذیب کرد.

در این اطلاعیه تأکید شده که عبدالله عبدالله هیچ مصاحبه ای با «رویترز» نداشته و ادعای پیشتازی اشرف غنی احمدزی از طرف عبدالله یک دروغ محض و یک شوخی بی مزه است.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: به احتمال زیاد اشاره رهبر تیم اصلاحات و همگرایی در گفت وگوی غیررسمی با برخی رسانه ها مبنی بر تقلب بیش از یک میلیون رأی به نفع اشرف غنی احمدزی سبب این سوء برداشت شده باشد.

دفتر مطبوعاتی ستاد انتخاباتی تیم اصلاحات و همگرایی از عموم رسانه های داخلی و خارجی خواست که با توجه به موضوع حساس انتخابات برای مردم افغانستان، در انتشار اخبار و رویدادهای مربوط به این پروسه دقت و احتیاط بیشتری نمایند.

صبح امروز برخی از رسانه ها از جمله پایگاه خبری پشتوزبان «تاند» ادعا کردند که عبدالله عبدالله از پیشتازی اشرف غنی احمدزی خبر داده است.

قرار است نتایج مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در تاریخ 11 تیرماه اعلام شده و نتایج نهایی نیز در تاریخ 31 تیر اعلام شود.

کلید واژه ها: احمدزی اشرف غنی احمدزی


نظر شما :