دیدار کرزی با عبدالله و اشرف‌غنی

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۱۶:۱۰ کد : ۱۹۳۲۳۸۷ سرخط اخبار تا انتخابات افغانستان
دیدار کرزی با عبدالله و اشرف‌غنی

 ˈحامد کرزیˈ رییس جمهور افغانستان با دو نامزد پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری این کشور دیدار و گفت وگو کرد.
به گزارش ایرنا به نقل از دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان، عصر روز گذشته حامد کرزی با ˈعبدالله عبداللهˈ و ˈاشرف غنی احمد زیˈ دو نامزد پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری این کشور در باره روند برگزاری انتخابات گفت وگو کرد.

بر اساس این گزارش در این نشست رئیسان کمیسیون مستقل برگزاری و کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخابات افغانستان گزارشی از روند برگزاری انتخابات و رسیدگی به شکایات مطرح شده ارائه کردند.

کرزی در این نشست ضمن ابراز خرسندی از برگزاری موفق انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای استانی این کشور با مدیریت افغان ها، بدون دخالت خارجی ها گفت: این روند اقدامی موفق در راستای استحکام دمکراسی در افغانستان است.

در این نشست که شماری از مقام های عالی رتبه افغانستان نیز حضور داشتند، عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمد زی نظرات خود را برای پیش برد روند انتخابات تا اعلام نتایج نهایی ارائه کردند.

پیش از این کمیسیون مستقل برگزاری انتخابات افغانستان بر اساس نتایج مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری این کشور که در 16 فروردین برگزار شد، اعلام کرد عبدالله عبدالله با 44.9 درصد و اشرف غنی احمد زی با 31.5 درصد آرا نتوانستند حد نصاب لازم 50 درصد بعلاوه یک رای واجدان شرایط شرکت در انتخابات را برای پیروزی در دور اول انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به دست آورند.

بر اساس قانون انتخابات افغانستان پس از اعلام نتایج مقدماتی توسط کمیسیون مستقل انتخابات این کشور که مسوولیت برگزاری انتخابات و شمارش آرا را بر عهده دارد، نامزدهای معترض 24 ساعت فرصت دارند که شکایت های خود را مطرح کنند.

کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی نیز موظف است در فرصت 20 روزه به شکایت نامزدها رسیدگی و نتیجه قطعی انتخابات را اعلام کند.

بر اساس این قانون در صورت لزوم، انتخابات دور دوم 2 هفته بعد از اعلام نتایج توسط کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی، برگزار خواهد شد.

قرار است کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی افغانستان نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری این کشور را 24 اردیبهشت اعلام شود.

از مجموع 126 شکایت ثبت شده در کمیسیون شکایت های انتخاباتی، 121 شکایت آن مربوط به تیم اصلاحات و همگرایی به رهبری عبدالله عبدالله، دو شکایت از اشرف غنی احمدزی و سه شکایت دیگر از دو نامزد دیگر ریاست جمهوری است.

کمیسیون مستقل رسیدگی به شکایات انتخاباتی افغانستان رسیدگی علنی به شکایت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری این کشور را آغاز کرده است.

ˈنادر محسنیˈ سخنگوی کمیسیون رسیدگی به شکایت های انتخاباتی افغانستان قول داده است که این کمیسیون در استقلال کامل به دقت و با حساسیت به شکایت های انتخاباتی رسیدگی و نتیجه قطعی و نهایی را اعلام کند.


نظر شما :