یک کشتی باری هنگ‌کنگی غرق شد

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۱۴:۴۲ کد : ۱۹۳۲۳۸۰ سرخط اخبار

یک کشتی باری صبح امروز در خارج از آبهای هنگ کنگ پس از برخورد با یک کشتی دیگر غرق و ۱۱ نفر از خدمه آن ناپدید شدند.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه مورنینگ پست، صبح امروز یک فروند کشتی باری به یک کشتی دیگر در جنوب جزیره «پوتوی» مقابل آبهای هنگ کنگ برخورد کرد و 11 نفر از خدمه این کشتی هم اکنون ناپدید شده اند.

تنها بازمانده این حادثه یک مرد 47 ساله است که توسط یک قایق ماهیگیری در حال گذر نجات یافت و به هنگ کنگ منتقل شد. این حادثه در 3.7 کیلومتری جنوب جزیره پوتوی حدود ساعت 2:30 بامداد به وقت محلی به وقوع پیوست. عملیات جستجوی هوایی و دریایی برای 11 خدمه ناپدید شده کشتی آغاز شده است.

یکی از سخنگویان دپارتمان تفنگداران دریایی هنگ کنگ اعلام کرده که این کشتی باری با یک کشتی دیگر که از هنگ کنگ عازم یانتیان در گوانگدونگ بود، برخورد کرده است.

این حادثه درست چند هفته بعد از آن به وقوع پیوسته است که یک فروند کشتی تفریحی کره جنوبی با چند صد مسافر در سواحل این کشور  غرق شد.

این کشتی که ظرفیت ٩٠٠ مسافر دارد هنگام غرق شدن ٤٥٩ را، که عمدتاً دانش آموز دبیرستانی بودند، در آبهای آرام به جزیره ای در جنوب کره جنوبی منتقل می کرد.

برخی از رسانه ها امروز گزارش کردند که تعداد کشته های کشتی کره جنوبی به 259 نفر رسیده است و هنوز 43 نفر از آنها مفقود هستند.

کلید واژه ها: هنگ کنگ


نظر شما :