روحانی: از انتخابات آزاد در سوریه حمایت می‌کنیم

۳۰ بهمن ۱۳۹۲ | ۲۱:۰۸ کد : ۱۹۲۸۹۴۶ سرخط اخبار

رئیس جمهور کشورمان در دیدار رئیس مجلس سوریه ابراز امیدواری کرد که این کشور در مسیر استقرار امنیت و دموکراسی موفق باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی با تأکید بر اینکه "مواضع سوریه در مذاکرات ژنو 2 مواضع خوبی بود"، گفت: امیدواریم سوریه در صحنه سیاسی مردمی به موفقیت های جدیدی دست پیدا کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه "برگزاری انتخابات آزاد و خوب در سوریه می تواند بسیاری از ابهامات را از بین ببرد"، افزود: برای ایران بسیار مهم است که سوریه هرچه سریعتر به ثبات برسد و آمادگی لازم برای برگزاری این انتخابات را بدست آورد. ایران از این انتخابات آزاد حمایت می کند.

روحانی تأکید کرد: ایران در مبارزه با تروریسم جدی است و در برقراری صلح و ثبات در منطقه نیز از عزم و اراده کافی برخوردار است.

رئیس مجلس سوریه نیز در این دیدار با ابلاغ سلام های گرم دولت و ملت خود به دکتر روحانی و ملت ایران گفت: به هر میزان که به زمان انتخابات ریاست جمهوری نزدیک می شویم، مسائل و مشکلات بیشتر می شود تا انتخابات در زمان مقرر آن برگزار نشود.

محمد جهاد اللحام همچنین از ابتکار ایران در ارائه طرح مقابله با خشونت و افراطی گری به سازمان ملل که با اجماع به تصویب رسید و می تواند آثار مثبتی در مقابله و رویارویی با تروریسم در منطقه و جهان داشته باشد قدردانی و تشکر کرد.


نظر شما :