اختلافات گسترده‌ای از جمله درباره حزب‌الله با ایران داریم

۲۲ بهمن ۱۳۹۲ | ۱۸:۴۲ کد : ۱۹۲۸۵۸۰ سرخط اخبار

سخنگوی کاخ سفید روز گذشته گفت با وجود توافق اولیه هسته ای با ایران، آمریکا همچنان در موضوعات مختلف از جمله حمایت ایران از حزب الله با این کشور اختلاف نظر دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه «پی جی مدیا»، «جی کارنی» سخنگوی کاخ سفید روز گذشته گفت با وجود امضای توافق موقت هسته ای، آمریکا و ایران هنوز در موضوعات مختلفی از جمله حمایت از حزب الله اختلاف نظر زیادی دارند.

کارنی که در نشست هفتگی در جمع خبرنگاران صحبت می کرد، گفت: «ما همچنان اختلاف نظرهای گسترده ای با ایران داریم و در این موضوعات فشار زیادی می آوریم، چه بحث حمایت آن ها از تروریسم بین المللی و حزب الله، و چه موضوع اعمال تحریم های کنونی.»

وی افزود: «ما در مورد موضوعات متعددی که با آن ها اختلاف بنیادی داریم، در برابر ایران کوتاه نیامده و توانسته ایم اجماعی بین المللی در این رابطه به وجود آوریم.»

سخنگوی کاخ سفید در رابطه با سوالی هم در مورد حرکت ناوگروه ایرانی به سمت اقیانوس اطلس، گفت: «بیانیه ای از سوی ایرانی ها صادر شد مبنی بر اینکه آن ها دارند کشتی هایشان را به نزدیکی ایالات متحده می فرستند. اما ما هیچ نشانه ای مبنی بر اینکه ایران واقعا کشتی هایی را به سمت مرزهای ایالات متحده فرستاده، نداریم.»

وی در رابطه با آزمایش موشکی اخیر ایران هم گفت که آمریکا تصریح کرده است که حتی با وجود توافق هسته ای، واشنگتن در موضوعات متعددی با ایران مخالف است.

همزمان «برنادت میهن» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا هم به آزمایش موشکی ایران واکنش نشان داده و گفته است ایران در حین مذاکرات جامع هسته ای باید به بحث موشک های بالستیک نیز پاسخ بگوید.

ایران و گروه موسوم به 1+5 روز سوم آذر به توافقی اولیه دست یافتند که با ایجاد تعهداتی 6 ماهه برای طرفین، فضای لازم برای آغاز مذاکرات جامع را فراهم می کند. مذاکرات جامع قرار است روز 29 بهمن در شهر وین اتریش برگزار شود. طرفین ابراز امیدواری کرده اند که بتوانند در 6 ماه به راهکاری جامع برای پایان دادن به مناقشه هسته ای دست یابند؛ هرچند که احتمال تمدید دوره 6 ماهه را نیز رد نکرده اند.


نظر شما :