اسرائیل کمپین مبارزه با کاهش تحریم‌های ایران به راه انداخته است

۲۱ بهمن ۱۳۹۲ | ۱۵:۲۶ کد : ۱۹۲۸۵۳۶ سرخط اخبار

در حالی که یک هفته تا آغاز مذاکرات ایران و ۱+۵ برای رسیدن به توافق نهایی باقی مانده است، صهیونیست ها کمپینی را علیه کاهش تحریم های ایران به راه انداخته اند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، در حالیکه حدود یک هفته تا آغاز مذاکرات ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) برای رسیدن به توافق نهایی را آغاز کنند، اسرائیل کمپینی را علیه کاهش تحریم های جدید علیه ایران به راه انداخته است تا نشان دهد که کاهش تحریم های ایران، رفتار تهاجمی ایران را تغییر نمی دهد.

در راستای پیشبرد این کمپین، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل جلسه هفتگی کابینه خود را با گفتن این مطلب آغاز کرد که می خواهد درباره کاهش تحریم هایی اظهارنظر کند که بعنوان بخشی از توافق اولیه ماه نوامبر ژنو بین ایران و 1+5 به تهران داده شده است.

نتانیاهو در این جلسه اینگونه گفت: کاهش بین المللی تحریم های علیه ایران موجب نمی شود تا این کشور تهاجم بین المللی خود را متعادل کند. دقیقاً عکس آن رخ می دهد. وزیر خارجه ایران اخیراً با رئیس جهاد اسلامی دیدار کرد، ایران همچنان به ارائه تسلیحات مرگبار برای سازمانهای تروریستی ادامه می دهد، در قتل عام سوریه همدستی دارد و هم اکنون حمله خام و تند رهبر ایران علیه آمریکا به همراه اعزام کشتی های جنگی به اقیانوس اطلس صورت گرفته است.

نتانیاهو به سخنان رهبر معظم انقلاب آیت الله «علی خامنه ای» اشاره کرد که روز شنبه سیاست آمریکا در قبال ایران را محکوم کرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی تصریح کرد: آنچه که در اینجا در حال رخ دادن است این است که جامعه بین الملل تحریم های ایران را کاهش داده است و ایران تهاجم بین المللی خود را افزایش می دهد.

اظهارات نتانیاهو در کابینه، به همراه کمپین ضد ایرانی اسرائیل که در تلاش برای نشان دادن این مطلب است که کاهش تحریم ها رفتار ایران را تغییر نمی دهد، نمایانگر افزایش نگرانی تل آویو از تمایل رو به رشد اروپا در یافتن راهی برای تجدید روابط تجاری با ایران می باشد.

بعنوان بخشی از این کمپین اسرائیلی، «اوفیر جندلمن» سخنگوی نتانیاهو در یک پیام توییتری به زبان عربی و انگلیسی تصویری از «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران را در حالی که لبخند بر لب داشت منتشر کرد و زیر آن تصویر نوشت: «آنچه که روحانی می گوید» و در مقابل آن تصویری از روحانی که اخم کرده بود، منتشر کرد و زیر آن نوشت: آنچه که روحانی در واقعیت انجام می دهد.».

در زیر این تصاویر نوشته هایی قرار گرفته بود که تلاش داشت رفتارهای روحانی را متناقض جلوه دهد. بعنوان مثال، در زیر عکس روحانی که لبخند بر لب داشت نوشته شده بود: «روحانی مدعی است که برنامه هسته ای ایران صلح آمیز است.» سپس در زیر تصویری که روحانی اخم کرده بود نوشته شده بود: اما این در حالی است که تهران به توسعه قابلیت های نظامی هسته ای خود ادامه می دهد.»


نظر شما :