درخواست کره شمالی از امریکا

۲۰ بهمن ۱۳۹۲ | ۱۶:۰۳ کد : ۱۹۲۸۵۰۳ سرخط اخبار

 کره شمالی امروز (یکشنبه) بار دیگر از آمریکا خواست تا "تمرین جنگ اتمی" خود در کره جنوبی را متوقف کند و واشنگتن را به تلاش برای انجام حمله ای اتمی علیه پیونگ یانگ متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، همزمان با اینکه کره جنوبی و آمریکا قصد دارند مانورهای سالیانه "راه حل نهایی" و "فول ایگل" خود را اواخر ماه جاری میلادی برگزار کنند، این اظهارات کره شمالی منتشر شد.

روزنامه دولتی "رودونگ سینمون" نوشت: اگر آمریکا حقیقتا به صلح و خلع تسلیحات اتمی علاقه مند است نباید به جاه طلبی خود برای انجام یک حمله اتمی باز دارنده علیه کره شمالی ادامه دهد. آمریکا باید فورا تمرین جنگ اتمی خود در کره جنوبی را متوقف کند.

این روزنامه اشاره ای نکرد که منظورش از "تمرین جنگ اتمی" چیست اما به نظر می آید که این مساله به مانورهای نظامی "راه حل نهایی" و "فول ایگل" مربوط است.

آمریکا و کره جنوبی بدون توجه به ادعای کره شمالی مبنی بر اینکه این مانورها تمرینی برای یک جنگ اتمی علیه پیونگ یانگ است، متعهد شده اند تا این مانورها را طبق برنامه انجام داده و می گویند که این رزمایش ها دفاعی هستند.

روزنامه رودونگ سینمون پیشتر واشنگتن را به تلاش برای تبدیل کره جنوبی و ژاپن به پایگاهی برای تسلیحات اتمی اش و آغاز یک جنگ اتمی در شبه جزیره کره متهم کرده است.

شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن ماه گذشته میلادی به تحقق یک توافق محرمانه میان توکیو و واشنگتن اذعان کرد که به آمریکا اجازه می دهد تسلیحات اتمی اش را به خاک ژاپن منتقل و در آنجا ذخیره کند.

کلید واژه ها: کره جنوبی


نظر شما :