متوقف کردن ایران با تحریم؛ حاصلی نداشت

۲۰ بهمن ۱۳۹۲ | ۱۳:۱۳ کد : ۱۹۲۸۴۸۶ سرخط اخبار

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: غربی ها گاه تلاش کردند که با فشارهای نظامی و تحریم ها به دیگران بباورانند که اقدامات آنها ایران را از مسیر خود متوقف کرده است اما این سناریو حاصلی برای آنها به دنبال نداشت.

به گزارش فارس، علی لاریجانی در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی مجلس گفت: غربی ها گاه تلاش کردند که  با فشارهای نظامی و تحریم ها به دیگران بباورانند که اقدامات آنها ایران را از مسیر خود متوقف کرده است اما این سناریو حاصلی برای آنها به دنبال نداشت.

وی افزود: ایران جنگ تحمیلی 8 ساله را به سازندگی قدرت دفاعی و تربیت کادر مجاهد بدل کرد که هرگز بدون این تجربه جنگ چنین دستاوردی برای قدرت ملی کشور حاصل نمی شد که امروز تنظیم کننده امنیت خاورمیانه باشد، شکست های رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه، 22 روزه و 8 روزه بخشی از این واقعیت را نشان می دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز غربی ها تلاش می کنند تا تحریم ها را عامل تغییر مسیر ایران نشان دهند.

لاریجانی گفت: گفته های اخیر و مکرر مقامات آمریکایی مقصد آنان را علنی کرده است که تا چه اندازه نیازمند توافق با ایران بودند تا بتوانند آن را به عنوان دستاوردی در سیاست خارجی مطرح کنند و اقدامات تحریمی غلط خود را در سال های گذشته توجیه کنند. روزی از انزوای ایران دم می زدند و امروز از این دم می زنند که با کمک آنان تغییر مختصری در اقتصاد ایران ایجاد شده است.


نظر شما :