انتقاد ممنوع حتی شما روزنامه نگار عزیز

۱۹ بهمن ۱۳۹۲ | ۲۱:۱۴ کد : ۱۹۲۸۴۷۵ سرخط اخبار

ایراس؛ "ماهر زینال اوف" خبرنگار آذربایجانی، به اتهام انتشار مطلبی انتقادی از دولت ترکیه در توئیتر، از این کشور اخراج شد. این اقدام در حالی انجام شد که در هفته گذشته پارلمان ترکیه قوانینی را در خصوص محدودیت فعالیت های اینترنتی تصویب کرده و این قوانین برای اجرایی شدن نیازمند امضای "عبدالله گل" رئیس جمهور، هستند.

بر اساس گزارش های سازمان ملل، ترکیه بزرگترین زندان روزنامه نگاران محسوب می شود و تصویب نهایی این قوانین می تواند فشارهای وارده بر روزنامه نگاران فعال در این کشور را افزایش دهد. این وضعیت در حالی است که اعلام شده قرار است عصر امروز شنبه معترضین به سیاست های دولت ترکیه در استانبول دست به تظاهرات بزنند.

استانبول در یک سال اخیر تبدیل به مرکز اعتراضات ضد دولتی ترکیه شده، اعتراضاتی که با موضوع پارک گزی آغاز شد و تا بیش از دو ماه ادامه داشت. در ادامه این شهر صحنه اعتراضات گسترده در واکنش به افشای بزرگترین پرونده فساد مالی در ترکیه بود که تعداد زیادی از مقامات دولتی این کشور را درگیر خود کرده بود و اینک در اعتراض به کاهش آزادی های مدنی این شهر مجددا صحنه اعتراضات ضد دولتی خواهد شد.

اتحادیه اروپا و امریکا، به شدت از این اقدام جدید دولت ترکیه انتقاد کرده و هشدار داده اند که با این قوانین آزادی بیان در ترکیه به شدت کاهش می یابد. افزایش فشار بر فعالان رسانه ای ترکیه در حالی است که این کشور در سال جاری میلادی صحنه انتخابات محلی و ریاست جمهوری خواهد بود و اجرای چنین سیاست هایی می تواند به زیان حزب حاکم تمام شود.
 


نظر شما :