بدترین نماینده بیست سال اخیر کنگره آمریکا استعفا می‌دهد!

۱۸ بهمن ۱۳۹۲ | ۱۷:۰۲ کد : ۱۹۲۸۴۱۶ سرخط اخبار

رابرت اندروز عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا بعد از بیست و سه سال حضور در کنگره، از سمت خود استعفا می دهد.

به گزارش «تابناک»، این نماینده ایالت نیوجرسی در 23 سال اخیر، 646 طرح قانونی مختلف نوشته است که موضوعات متنوعی از پیژامه کودکان، روابط با تایوان و سکه های مناسبتی تا عوارض تجاری را در بر می گرفته است ولی همه این طرح ها در یک نکته مشترکند؛ هیچ یک از آنها به قانون تبدیل نشده است!.

به گزارش واشنگتن پست، از بین این صدها طرح، تنها چهار مورد آنها به تصویب مجلس نمایندگان رسیده است ولی این چهار طرح نیز در سنا رد شده اند و بنابراین هیچ یک از 646 طرح نوشته اندروز به میز کاری روسای جمهور آمریکا نرسیده است تا با امضای آنها به قانون تبدیل شود.

اگر چه در مجلس نمایندگان آمریکا نیز طرح های زیادی مطرح می شود که به جایی نمی رسند ولی رکوردشکنی اندروز وی را به ناموفق ترین نماینده دو دهه اخیر تبدیل کرده است. شاید به همین سبب است که این نماینده 56 ساله در هفته جاری اعلام کرد که تا دو هفته دیگر از سمت خود استعفا خواهد داد و برای کار به یک بنگاه حقوقی خواهد پیوست.

وی این مساله را این گونه توضیح می دهد که برداشت کلی در مورد روش قانون گذاری که در آن ایده های نمایندگان در قالب یک طرح مطرح می شود و پس از بحث و بررسی به مرحله رای گیری می رسد دیگر صادق نیست و اکنون فرایند قانون گذاری در مجالس بسیار پیچیده شده است. وی مدعی است که اگر چه هیچ یک از طرح های پیشنهادی وی به قانون تبدیل نشده است ولی وی 110 ایده خود را در طرح های دیگر گذرانده است.

وی دو دهه اخیر را به گونه ای گذرانده است که قابلیت رهبری چندانی از خود بروز نداده و به خصوص پس از پیروزی جمهوری خواهان در انتخابات سال 2011 و مطرح شدن ادعای سوء استفاده وی از منابع مالی انتخاباتی به نفع شخصی، تاثیرگذاری وی در کنگره کاهش بیشتری یافته است.

البته نگاهی به سوابق وی نشان می دهد که وی به شکل خیالپردازانه ای در حوزه های بسیار متنوعی نیز قانون پیشنهاد کرده است از زمانی که وی وارد مجلس نمایندگان شده است هیچ نماینده دیگری به اندازه وی طرح پیشنهاد نکرده است ولی از طرح های پیشنهادی نفرات بعدی در فهرست نمایندگان با بیشترین تعداد طرح پیشنهادی به ترتیب 9، 76 و 38 طرح به قانون تبدیل شده است.

البته دو طرح مشابه طرح های پیشنهادی اندروز در سالهای 1992 و 1999 از سوی بعضی سناتورها مطرح شده و به قانون نیز تبدیل شده است.

اگر چه تحلیل روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در مورد سابقه کاری رابرت اندروز و ناموفق دانستن وی به سبب این که هیچ یک از طرح های پیشنهادی وی به قانون تبدیل نشده است با انتقاداتی مواجه شده است ولی می توان سوالات مشابهی را از نمایندگان مجلس شورای اسلامی پرسید. این که آنها چند طرح پیشنهاد کرده اند که به قانون تبدیل شده است و یا این که ایده های خود را در چند مصوبه مجلس وارد کرده اند.
 


نظر شما :