هشدار آمریکا به فرانسه درباره ایران

۱۸ بهمن ۱۳۹۲ | ۱۴:۵۳ کد : ۱۹۲۸۴۱۴ سرخط اخبار

یک دیپلمات غربی از گفت وگوی سرزنش آمیز وزیر امور خارجه آمریکا با همتای فرانسوی اش درباره سفر سه روزه هیات بزرگ فرانسوی به تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از روزنامه گاردین، یک دیپلمات آمریکایی اعلام کرد که جان کری وزیر امور خارجه آمریکا، به لوران فابیوس همتای فرانسوی اش درباره سفر اخیر یک هیات بزرگ فرانسوی به پایتخت ایران هشدار داد.

وی ادامه داد: جان کری در گفت وگو با وزیر خارجه فرانسه گفت این دیدار برای پیامی که آمریکا خواهان ارسال آن به ایران است، مفید نبوده است. این پیام این است که تنها تحریم ها تسهیل شده و به معنای لغو کامل آنها نیست.

چندی پیش وندی شرمن درباره تجارت با ایران گفته بود که تهران هنوز برای تجارت آماده نیست زیرا لغو تحریم های ما کاملا موقتی محدود و هدف دار است.

به گزارش این روزنامه، آمریکا به فرانسه هشدار داده است که هر کشوری چه متحد و غیرمتحد اگر تحریم های موجود علیه ایران را نقض کند، مورد مجازات قرار می گیرد.

این در حالی است که وزیر دارایی فرانسه چندی پیش گفت: اگر تحریم ها علیه ایران برداشته شود، فرصت های خوبی در حوزه تجاری با ایران ایجاد می شود.

به گزارش ایسنا، روز دوشنبه یک هیات بزرگ فرانسوی شامل 116 نماینده تجاری شرکت های بزرگ این کشور، تجار و بازرگانان برای گفت وگو با مقامات ایرانی به مدت 3 روز به تهران آمدند.


نظر شما :