اردن بعد از 6 سال به تهران سفیر می فرستد

۱۶ بهمن ۱۳۹۲ | ۱۴:۳۹ کد : ۱۹۲۸۳۳۷ سرخط اخبار

اردن برای نخستین بار بعد از 6 سال به تهران سفیر اعزام می کند.

به گزارش عصر ایران، روزنامه القدس العربی چاپ لندن به نقل از منابع آگاه دولتی در امان پایتخت اردن نوشت: ناصر جوده وزیر خارجه اردن در چند روز آینده با صدور حکمی، سفیر جدید این کشور در تهران را معرفی خواهد کرد.

این اقدام پس از گذشت 6 سال از خودداری اردن در معرفی و اعزام سفیر به تهران و همزمان با ورود مجتبی فردوسی پور سفیر جدید ایران به امان در هفته آینده پس از پایان کار سفیر سابق یعنی مصطفی مصلح زاده در ماه ژوئیه گذشته صورت می گیرد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز در ماه میلادی گذشته با سفر به امان بامقامات ارشد اردن از جمله وزیر خارجه، نخست وزیر و عبدالله دوم پادشاه دیدار و درباره روابط دو جانبه و مسائل منطقه ای گفتگو کرد.

منابع اگاه اضافه کردند: دولت اردن از 6 سال پیش تاکنون از اعزام سفیر به تهران خودداری می کرد زیرا مقامات وقت ایران از تعامل با سفرای سابق اردن خودداری می کردند. همچنین به دلیل شدت بالای اختلاف نظر سیاسی میان دو کشور، سفرای اردن در تهران با انزوای شدیدی روبه رو بودند. به همین دلیل پس از پایان ماموریت آخرین سفیر اردن در ایران، دولت امان از اعزام سفیر جدیدی به تهران خودداری کرد.

به گفته این منابع، پس از سفر اخیر وزیر خارجه ایران به اردن، دولت امان در مسئله اعزام سفیر به تهران تجدید نظر کرد.

از "احمد الجوارنه" به عنوان جدی ترین گزینه تصدی مسؤولیت سفارت اردن در تهران نام برده می شود.

کلید واژه ها: اردن


نظر شما :