ولایتی: طالب مذاکره هستیم

۰۳ دی ۱۳۹۲ | ۱۸:۱۹ کد : ۱۹۲۶۴۸۱ سرخط اخبار

مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری با بیان اینکه ما طالب مذاکره هستیم، تصریح کرد: فناوری هسته ای را ولو با فشار آمریکایی ها و دیگران از دست نخواهیم داد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی فارس، علی اکبر ولایتی مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل، پس از بازدید رئیس سازمان انرژی اتمی از مرکز پزشکی هسته ای بیمارستان مسیح دانشوری، در جمع خبرنگاران، عنوان کرد: ما طالب مذاکره هستیم اما در چارچوب حقوق حقه و با رعایت قواعد بین الملل.

وی با اشاره به مذاکرات هسته ای عنوان کرد: امیدوارم مذاکره کنندگان کشورمان با این پشتوانه بتوانند در قدم های بعدی در مذاکرات با موفقیت این مشکل را حل کنند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین تصریح کرد: مردم ما خاطرشان جمع باشد که توان انرژی هسته ای که به کمک دانشمندان ایرانی به دست آمده را به راحتی از دست نخواهیم داد ولو اینکه آمریکایی ها و دیگران فشار بیاورند.

ولایتی در خصوص توافق ژنو نیز عنوان کرد: همکاران و دوستان ما در مذاکرات ژنو تلاش های زیادی کردند و گام های اولیه برداشته شده است. البته باید مراقبت کنند، زیرا حریف ما با برخی از اقداماتش ممکن است به توافق ژنو عمل نکند.

وی اضافه کرد: با توجه به سابقه ای که ما از دوستان مذاکره کننده داریم، امیدواریم در گام های بعدی موفق باشند و از حقوق مسلم هسته ای ملت ایران در چارچوب قواعد بین المللی دفاع کنند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل گفت: ایجاد تفاهم با دنیا جزو کارهایی است که آقایان دنبال می کنند ضمن اینکه ذره ای از حقوق هسته ای عقب نشینی نخواهند کرد.

ولایتی همچنین با اشاره به کاربرد تکنولوژی هسته ای در زمینه تشخیص دقیق بیماری های سرطانی، قلبی و مغزی، خاطرنشان کرد: پیش از این بیمارانی که نیاز به «پت سی تی» داشتند مجبور بودند به ابوظبی، دبی و ترکیه سفر کنند که علاوه بر هزینه های زیاد در برخی موارد پاسخ های نادرستی دریافت می کردند.

وی به کاربردهای دستگاه «پت سی تی» در در زمینه شناخت بیماری صرع، بیماری های قلبی و ... نیز اشاره کرد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل به استفاده از انرژی هسته ای در زمینه شیرین کردن آب و ... نیز اشاره کرد و گفت: دیگران برای اینکه ما این توانمندی را کسب نکنیم بی جهت اتهاماتی را به ما وارد می کنند و این در حالی است که در هیچ یک از گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی عنوان نشده که ایران به دنبال سلاح هسته ای است.

ولایتی با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری در حرام خواندن سلاح هسته ای، تصریح کرد: همه فعالیت های ما زیر نظر، چشم و مراقبت دوربین های آژانس است و بقیه حرف هایی که مطرح می شود همه بهانه جویی است.

به گزارش خبرنگار فارس، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و برخی از مسئولان این سازمان صبح امروز از بخش های پرتوزای بیمارستان های شهدای تجریش و مسیح دانشوری بازدید کردند.

کلید واژه ها: مقام معظم رهبری


نظر شما :