میشل سلیمان به عربستان می‌رود

۱۱ آبان ۱۳۹۲ | ۱۸:۵۵ کد : ۱۹۲۳۷۹۲ سرخط اخبار

در شرایطی که منطقه طرابلس لبنان با توطئه حکومت سعودی ناآرام شده است، رئیس جمهور لبنان برای دیدار با شاه عربستان عازم ریاض می شود.

به گزارش فارس، روزنامه سعودی عکاظ به نقل از منابع آگاه خبر داد میشل سلیمان، رئیس جمهور عربستان روز سه شنبه هفته جاری به عربستان می رود تا با ملک عبدالله، شاه سعودی دیدار کند.

این منابع گفتند: سفر سلیمان به عربستان قرار بود پیش از این انجام شود اما شرایط کنونی لبنان موجب به تعویق افتادن آن شده بود.

عربستان با ایجاد درگیری ها در منطقه طرابلس لبنان شمال این کشور را ناآرام کرده است.

به گفته کارشناسان عربستان با برنامه ریزی درگیری های اخیر در طرابلس لبنان به دنبال مجاب کردن حزب الله برای عقب نشینی سریع از سوریه از طریق فشارهای داخلی و بین المللی است؛ این در حالی است که اوضاع میدانی کاملاً به سود ارتش سوریه پیش می رود و حزب الله در این پیروزی ها نقش بسزایی داشته است.

کارشناسان هدف دیگر سعودی از ایجاد تنش در شمال لبنان را عقب انداختن نشست ژنو 2 دانسته و معتقدند با شرایط فعلی که مذاکرات ایران و آمریکا مطرح شده و اوضاع میدانی هم به سود سوریه است، عربستان حاضر نیست به هیچ عنوان پای میز مذاکرات ژنو 2 بنشیند و به همین دلیل است که به اخضر ابراهیمی اجازه سفر به عربستان داده نشد.

رونامه البناء لبنان به نقل از منابع آگاه در طرابلس اعلام کرد که اشرف ریفی مدیرکل سابق امنیت داخلی لبنان بزرگترین نقش را در مدیریت گروه های مسلح و شبه نظامی افراطی دارد.

این روزنامه تاکید کرد که ریفی اخیرا عازم عربستان سعودی شده و با برخی مقامات این کشور دیدار خواهد کرد، این روزنامه نوشت که احتمال دیدار وی با بندر بن سلطان رئیس دستگاه جاسوسی عربستان برای رایزنی در مورد طرابلس از جمله این دیدارها خواهد بود.

کلید واژه ها: طرابلس


نظر شما :