معاریو: جوانهای ایرانی نخست وزیر ما را مسخره می کنند

۱۶ مهر ۱۳۹۲ | ۱۳:۳۰ کد : ۱۹۲۲۵۹۵ سرخط اخبار

رادیو فردا خبر داد:


روزنامه اسرائیلی معاریو یکشنبه چهاردهم مهر در گزارشی موج منفی واکنش جوانان ایران نسبت به اظهارات نتانیاهو در مصاحبه با بی بی سی را بررسی کرده است.

معاریو در این گزارش با عنوان «ملت ایران علیه نتانیاهو» نوشت «جوانان ایران با خشم می گویند ما به اندازه نتانیاهو کوته فکر نیستیم که با معیارهای او در مورد آزادی فکر کنیم».

به نوشته معاریو، بیشترین واکنش جوانان ایران در فضای مجازی به اظهاراتی است که نتانیاهو گفت «اگر مردم ایران آزاد بودند، شلوار جین می پوشیدند؛ موسیقی غربی گوش می کردند؛ ماهواره را بدون پارازیت اندازی که حتی بروی شبکه شما بی بی سی انجام می شود، نگاه می کردند؛ نه اینکه روحانی را انتخاب کنند...».

نتانیاهو به بی بی سی گفت روحانی در یک انتخابات بسته و به شدت گزینشی به ریاست جمهوری رسیده ولی رای دادن مردم ایران به او تنها بیان اشتیاق شدید ایرانیان برای تغییر است و او دیکته های رهبر حکومت را اجرا می کند.

به نوشته معاریو، جوانان ایرانی در واکنش به این اظهارات نتانیاهو نوشته اند که شما خبر نداری؛ ما الآن نیز شلوار جین می پوشیم و بهترین موسیقی غربی را گوش کرده ...و لازم به دلسوزی شما نداریم...».

 این گزارش می افزاید، جوانان ایرانی نوشته اند «ما داریم با توییت این حرفها را جواب می دهیم؛ ما موسیقی چارلی پارکر و فرانک زاپا گوش می دهیم».

به گزارش معاریو، ایرانی ها به سخنان نتانیاهو در مورد کشته شدن ندا آقا سلطان نیز اینگونه واکنش نشان داده اند که اسرائیل خود نوجوانانی مانند محمد الدوره را در آغوش پدرش درملاء عام کشته است و لذا او به عنوان رهبر چنین دولتی صلاحیت ندارد درمورد کشته شدن جوانان ایران سخنی بگوید.

بی بی سی فارسی نیز اعلام کرده است که واکنش های منفی جوانان و کاربران فضای مجازی بسیار بیشتر از اعلام حمایت ها از این اظهارات نخست وزیر اسرائیل بوده است.

در این میان، عوزی آراد مشاور پیشین امنیت ملی اسرائیل سخنان نتانیاهو را در این مورد که اسرائیل به تنهایی گزینه نظامی را عملی خواهد کرد، به باد انتقاد شدید گرفت.

به گزارش رسانه های اسرائیل، عوزی آراد در یک سخنرانی در یک همایش امنیتی در تل آویو گفت این اظهارات نه تنها غیر مسئولانه است بلکه دولت نتانیاهو اگر حتی بخواهد به بررسی احتمال عملی کردن این گزینه بپردازد، سنگین ترین بار امنیتی را بر کشور تحمیل خواهد کرد.

کلید واژه ها: نتانیاهو معاریو


نظر شما :