توصیف کیسینجر از محمد جواد ظریف

۱۷ مرداد ۱۳۹۲ | ۲۰:۳۱ کد : ۱۹۱۹۶۵۶ سرخط اخبار

سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه معتقد است ظریف مناسب ترین گزینه برای وزارت خارجه است.

حسن قشقاوی معاون کنسولی وزارت امورخارجه در گفت و گو با خبرآنلاین درباره سوابق ظریف گفت: آقای ظریف یک چهره آشنا در دیپلماسی از ابتدای انقلاب است که ایشان به عنوان یک کارمند به هنگام تحصیلشان وارد کنسولگری سانفرانسیسکو شدند تا بعد که معاون سفیر ایران در سازمان ملل بوده و بعدها معاون بین الملل وزیر امور خارجه شدند و بعد هم سال ها سفیر و نماینده دائمی ایران در سازمان ملل بودند که این ها نشانگر سابقه قدیمی ایشان است.

سخنگوی سابق وزارت خارجه همچنین گفت: رشته تحصیلی ایشان هم مرتبط با وزارت خارجه است و مطلوب ترین رشته برای یک وزیر خارجه است. ایشان هم لیسانش و هم فوق لیسانس و تحصیلات تکمیلی خود را از یک دانشگاه معتبر در این رشته گرفته اند.

وی درباره موضع کارمندان و دیپلمات های وزارت خارجه نیز گفت: فضای عمومی وزارت خارجه در رابطه با ایشان بسیار مثبت است. همینطور فکر می کنم که در مجلس شورای اسلامی نیز فضای مثبتی درباره انتخاب ایشان حاکم باشد.

قشقاوی درباره واکنش​ها به انتخاب ظریف هم گفت: واکنش هایی که خبرگزاری ها و یا شخصیت های آمریکایی درباره انتخاب ایشان نشان داده اند، به دو دسته تقسیم می شود. جریانی که از این انتخاب استقبال کردند و جریانی که مخالفت کردند.

وی افزود: جریانی که مخالف حضور آقای ظریف در وزارت خارجه هستند لابی فعال صهیونیست ها، جنگ طلبان و تندروها هستند که خواهان افزایش تحریم ها علیه ایران هستند و سیاست ایران هراسی را دنبال می کنند. اما آنهایی که استقبال کردند، کسانی هستند که به دلایل مختلف مشی تقابلی کمتری دارند و معتقدند که جمهوری اسلامی ایران کشور تاثیرگذار و مستقلی است که تسلیم زورگویی ها نخواهد شد. بسیاری از این ها کسانی هستند که با آقای ظریف در هنگامی که ایشان مسئولیت نمایندگی ایران در سازمان ملل را داشتند به خاطر ضرورت های کاری با ایشان در ارتباط بودند.

قشقاوی همچنین گفت: به نظر من رساترین و بهترین تعبیر درباره آقای ظریف، تعبیری است که هنری کیسینجر مشاور امنیت ملی سابق ایالات متحده آمریکا داشته باشد. وی یک جلد از کتابی که چندی پیش نوشته است را به ظریف هدیه داده است و در صفحه نخست آن نوشته است: تقدیم به دشمن قابل احترام، ظریف. به نظر من این رساترین تعبیر درباره آقای ظریف است.

کلید واژه ها: ظریف وزارت خارجه


( ۱ )

نظر شما :