انتقاد کمیساریای عالی پناهندگان از منافقین

۰۷ مرداد ۱۳۹۲ | ۱۵:۲۱ کد : ۱۹۱۹۲۱۷ سرخط اخبار
کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان از همکاری نکردن تعدادی از اعضای گروهک منافقین در عراق با این نهاد بین المللی خبر داد.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور)، کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان (UNHCR) در آخرین گزارش خود راجع به وضعیت منافقین در عراق نوشت: به دنبال دو حمله اخیر به کمپ لیبرتی، شماری از ساکنان تصمیم به شرکت نکردن در مصاحبه هایی گرفتند که UNHCR برای بررسی وضعیت پرونده های آنان تدارک دیده است.
 
این گزارش افزود: با این وجود، به موجب تفاهم نامه ای که ۲۵ دسامبر ۲۰۱۱ میلادی بین سازمان ملل و دولت عراق درباره وضعیت ساکنان کمپ عراق جدید (لیبرتی) به امضا رسید، کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان به رسیدگی درخواست های آن قسمت از ساکنان که به طور داوطلبانه به کمپ لیبرتی منتقل شدند و با UNHCR همکاری کنند ادامه می دهد.
 
پیش از این هم نماینده ویژه سازمان ملل در عراق بارها از همکاری نکردن اعضای این گروهک تروریستی با کمیساریای عالی پناهندگان سخن گفته بود.
 
مارتین کوبلر هم چنین از نقض حقوق بشر در کمپ لیبرتی پرده برداشت و گفت که تعداد قابل توجهی از اعضای این گروهک در کمپ لیبرتی به ناظران سازمان ملل گفته اند که برای ترک کمپ، شرکت در روند اسکان UNHCR و ارتباط با خانواده های شان در خارج از عراق یا حتی با بستگان شان در همان کمپ هم آزاد نیستند.

کلید واژه ها: کمپ لیبرتی منافقین


نظر شما :