فلسطین و اسرائیل جان کری را امیدوار کردند

۲۷ تیر ۱۳۹۲ | ۰۵:۰۶ کد : ۱۹۱۸۷۱۰ سرخط اخبار

ایرنا - وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که اختلاف میان فلسطین و رژیم صهیونیستی کم شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه جان کری روز چهارشنبه اعلام کرد اختلافات میان اسرائیل و فلسطین کم شده است و دو طرف به از سرگیری مذاکرات که از سال ۲۰۱۰ متوقف شده است، نزدیک می شوند.

وی در کنفرانس مطبوعاتی در امان گفت: با تلاش های بسیار و قاطعانه، توانستیم این اختلافات را تا اندازه بسیاری کاهش دهیم.

وزیر امور خارجه آمریکا ابراز امیدواری کرد؛ دو طرف در آینده نزدیک برای مذاکره دور یک میز جمع شوند.

اظهارات وزیر خارجه آمریکا در حالی مطرح شده است که چندی پیش مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین سیاستهای توسعه طلبانه اسرائیل را بشدت محکوم کرد.

صائب عریقات روز پنجشنبه هفته گذشته اظهارات وزیر مسکن رژیم صهیونیستی را که گفته بود این رژیم قادر است ده هزار واحد مسکونی در شهرک های کرانه باختری رود اردن و شرق قدس احداث کند، محکوم کرد.

عریقات در همین خصوص اظهار داشت: این اظهارات وزیر اسرائیلی نشان می دهد که کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل با تمام توان تلاش می کند روند صلح را از بین ببرد.

عریقات در همین خصوص خاطرنشان کرد: کابینه بنیامین نتانیاهو کابینه شهرک سازی است و تنها به شهرک سازی که از بین برنده روند صلح و راه حل تشکیل دو کشور است توجه دارد.

محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین و دیگر مقامات بلندپایه فلسطینی تاکنون بارها گسترش شهرک سازی ها از سوی رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و آن را مانعی جدی در مسیر از سرگیری مذاکرات سازش دانسته اند.

علاوه بر فلسطین، سازمان ها و نهادهای بین المللی نیز از جمله سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا به گسترش شهرک سازی ها از سوی رژیم صهیونیستی واکنش نشان داده و این اقدامان را محکوم کرده اند.

این درحالی است که مقامات رژیم صهیونیستی و در رأس آنان بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رِژیم بارها بر تصمیم قاطع خود مبنی بر ادامه روند گسترش شهرک های غیرقانونی در اراضی فلسطینی تأکید کرده اند.


نظر شما :