مقر حکومت دیکتاتور پارک می‌شود

۲۶ تیر ۱۳۹۲ | ۱۶:۵۶ کد : ۱۹۱۸۶۷۸ سرخط اخبار

 وزیر گردشگری لیبی اعلام کرد، مقامات این کشور قصد دارند مقر حکومت معمر قذافی را به پارک تبدیل کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، اکرام عبدالسلام باش، وزیر گردشگری لیبی اعلام کرد: مجتمع باب العزیزیه که مقر حکومت معمر قذافی، دیکتاتور مخلوع لیبی در دوران حکومتش بود به زودی به پارکی عمومی تبدیل خواهد شد.

مجتمع باب العزیزیه و محیط اطراف آن به مساحت شش کیلومتر مربع به همراه یک استخر بزرگ و ورزشگاهی گسترده با بناهای فاخر برای مسئولان بلندپایه نظام سابق لیبی و همچنین مخفیگاهی زیرزمینی و دفاتر حکومتی از جمله مقر های حکومتی نظام قذافی بود.

برخی از ساکنان می گویند از اینکه با خودروهایشان از نزدیکی این مجتمع عبور کنند، هراس دارند.

وزیر گردشگری لیبی در ادامه اعلام کرد: به زودی عملیات گودبرداری از باب العزیزیه و تسطیح این مکان برای تبدیل آن به یک پارک عمومی آغاز می شود.

قرار است این منطقه به یک پارک بزرگ و با فضای سبزی گسترده تبدیل شود که مقامات لیبیایی ابراز امیدواری می کنند بخش هایی از این پارک در دو ماه آینده به بهره برداری برسد.

هواپیماهای آمریکایی در سال 1986 در پاسخ به انفجار کلوپی شبانه در برلین که مشکوک بود لیبی در این مساله دست دارد مجتمع باب العزیزیه را هدف حملات خود قرار دادند.

این مجتمع در سال 2011 میلادی و زمانی که جنگنده های ناتو با استفاده از بمب برای کمک به مخالفان لیبیایی در سلطه بر شهر طرابلس آن را هدف قرار دادند، به ویرانه تبدیل شد.

به دنبال ورود مخالفان لیبیایی به این مجتمع مجسمه های معمر قذافی شکسته و چادرهای صحرایی وی به آتش کشیده شدند و اسامی گردان هایی که موفق به فتح باب العزیزیه شدند به صورت طلاکوب روی دیوارهای این مجتمع حک شد.

کلید واژه ها: باب العزیزیه


نظر شما :