کیم جونگ اون باز هم رکورد زد

۲۱ تیر ۱۳۹۲ | ۱۶:۵۲ کد : ۱۹۱۸۴۶۳ سرخط اخبار

بانک مرکزی کره جنوبی روز جمعه اعلام کرد اقتصاد کره شمالی در سال 2012 برای دومین سال پی در پی با رشد همراه بوده است.

به گزارش انتخاب، انتشار این خبر ادعاها را در این باره که کیم جونگ اون رهبر جدید کره شمالی در پی رسیدن به رشد اقتصادی در کنار تقویت قدرت بازدارندگی هسته ای پیونگ یانگ است، تقویت می کند.

بانک مرکزی کره جنوبی - یکی از معدود منابع ارزیابی عملکرد اقتصادی کره شمالی - اعلام کرد اقتصاد کره شمالی در سال 2012 ، یک و سه دهم درصد رشد داشت. این در حالی است که اقتصاد این کشور فقیر در سال 2011، هشت دهم درصد رشد داشت.

بر اساس ارقام منتشر شده از سوی بانک مرکزی کره جنوبی، بخش های کشاورزی، دامداری و ماهیگیری کره شمالی در سال گذشته سه و نه دهم درصد رشد داشتند.

تولیدات صنعتی و کارخانجات کره شمالی سال گذشته و برای نخستین بار از سال 2008 ، به ترتیب یک و سه دهم و یک و شش دهم درصد افزایش یافتند.

با وجود افزایش تولیدات صنعتی ، کره شمالی همچنان یکی از فقیرترین کشورهای جهان است و اقتصاد این کشور حدود یک سی ام حجم صنعتی کره جنوبی است.

پیونگ یانگ به سبب آزمایش هسته ای خود در ماه فوریه تحت تحریم های شدید سازمان ملل متحد قرار گرفت اما اعلام کرد به توسعه سلاح های هسته ای ادامه می دهد.

کره شمالی همچنین اعلام کرد بیم آن دارد از سوی آمریکا مورد حمله قرار گیرد.

کره شمالی هم اکنون در حال مذاکره با همسایه جنوبی خود برای بازگشایی مجتمع صنعتی کائه سونگ است که اوایل امسال در پی افزایش تنش ها با سئول آن را تعطیل کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از سئول، ارقام منتشر شده از سوی بانک مرکزی کره جنوبی نشان می دهد در مجموع ارزش مبادلات تجاری کره شمالی در سال 2012، شش میلیارد و 810 میلیون دلار بود که بدین ترتیب حجم صادرات این کشور در مقایسه با سال قبل از آن سه و سه دهم درصد افزایش نشان می دهد.


نظر شما :