کمک مالی ایران به آمریکا!

۱۷ تیر ۱۳۹۲ | ۱۹:۵۱ کد : ۱۹۱۸۳۲۶ سرخط اخبار

دیپلماسی ایرانی: کلریون پروژکت در گزارشی مدعی شده است که جمهوری اسلامی ایران  از طریق بنیادی در نیویورک به بیش از 30 کالج و 60 مرکز و سازمان اسلامی در آمریکای شمالی، کمک مالی می کند. بنا بر ادعای این گزارش، ایران مانند سنی های اسلام گرا بر این باور است که تعامل بین الادیانی می تواند یک سرمایه گذاری ارزشمند باشد.

این گزارش در ادامه ادعا می کند، بیناد علوی، وظیفه نفوذ در افکار عمومی را بر عهده دارد. مقامات آمریکایی می گویند این بنیاد دیدگاه های تهران در مورد امور جهانی را اشاعه می دهد. همچنین مراکز معمی مانند ویلیام جی کلینتون در سال 2005، کمکی 30 هزار دلاری از این بنیاد دریافت کرده اند.

گزارش مالی سال 2010 بنیاد علوی دارایی آن را حدود 125 میلیون دلار اعلام کرده است. این بنیاد به کنفرانس های بین الادیانی در  دانشگاه ها و مراکز فرهنگی آمریکا کمک مالی می کند. برای مثال ، در سال 2007، این بنیاد 45 هزار دلار به دانشگاه کاتولیک آمریکا در واشینگتن کمک کرده و این رقم در سال 2006، حدود 60 هزار دلار برآورد شده است. همچنین انجمن جهانی مسلمانان آمریکا که یک سازمان سلامی است نیز در سال 2005، 100 هزار دلار کمک مالی از بنیاد علوی دریافت کرده است.


نظر شما :