آماده‌باش ارتش برای مقابله با اخوان‌المسلمین

۱۷ تیر ۱۳۹۲ | ۱۹:۳۲ کد : ۱۹۱۸۳۲۴ سرخط اخبار

 در پی کشته شدن شماری از طرفداران اخوان المسلمین در مقابل مقر گارد ریاست جمهوری مصر، طرفداران مرسی اعلام کردند نماز میت کشته شدگان عصر امروز در قاهره اقامه می شود. مراسمی که پیش بینی می شود به موج جدیدی از درگیری ها بینجامد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، اخوان المسلمین مصر اعلام کرد، شمار قربانیان حمله نیروهای امنیتی مصر به تظاهرکنندگان هوادار رئیس جمهوری مخلوع به 53 کشته رسیده است که پنج کودک نیز در میان کشته شدگان به چشم می خورند.

اخوان المسلمین اعلام کرد: نماز میت کشته شدگان عصر امروز (دوشنبه) در میدان رابعة العدویة، در شرق قاهره اقامه می شود. اخوان المسلمین از هواداران خود خواست تا برای شرکت در این مراسم و نیز تظاهرات گسترده علیه سلطه نظامیان به این میدان بروند.

منابع خبری نیز از افزایش تدریجی شمار هواداران اخوان المسلمین در میدان رابعة العدویة خبر دادند، امری که احتمالا به موج جدیدی از خشونت ها در مصر خواهد انجامید.

حزب آزادی و عدالت (شاخه سیاسی اخوان المسلمین مصر) نیز با صدور بیانیه ای خواهان خیزش مردمی علیه نیروهای نظامی مصر شده است.

منابع خبری مصر گزارش دادند که نفربرها و خودروهای زرهی ارتش در اطراف میدان رابعة العدویه مستقر شده اند و نیروهایی نیز برای حمایت از تجمع مخالفان اخوان المسلمین در میدان التحریر قاهره در ورودی های این میدان موضع گرفته اند.

بنابر این گزارش ها مقر اصلی حزب آزادی و عدالت مصر نیز به دلیل "کشف مقادیری سلاح و مهمات" بسته شده است


نظر شما :